אבל בעולם הישיבות

ברוך דיין האמת: משגיח "עטרת ישראל" הגאון רבי חיים וואלקין זצ"ל

ימים ספורים לאחר שהתמוטט לפתע בביתו, לפנות בוקר (ראשון) המשגיח של ישיבת "עטרת ישראל", הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זכר צדיק לברכה, נפטר לבית עולמו והוא בשנת ה-77 לחייו | במשך מספר ימים הוא אושפז כשהוא מורדם ומונשם עד שהבוקר השיב את נשמתו ליוצרה (דיין האמת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
המשגיח רבי חיים וואלקין זצ"ל (צילום: ברוך יערי)

אבל בעולם הישיבות: ימים ספורים לאחר שהתמוטט לפתע בביתו, לפנות בוקר (ראשון) המשגיח של ישיבת "עטרת ישראל", הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זכר צדיק לברכה, נפטר לבית עולמו, והוא בשנת ה-77 לחייו.

כזכור, בשעות הערב של יום רביעי האחרון, הוזעקו כוחות החירום וההצלה לביתו של המשגיח בשכונת בית וגן בירושלים, לאחר שהתמוטט ואיבד את ההכרה.

המשגיח, בשנים האחרונות, לא חש בטוב והיה חלש, אך ביום רביעי, התמוטט לפתע בביתו ואיבד את ההכרה.

כוחות ההצלה ביצעו במשגיח פעולות החייאה ממושכות ולאחר שהשיבו את הדופק, הוא הובהל לבית החולים שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מונשם ומורדם - והבוקר, השיב את נשמתו ליוצרה.

מסע הלוויה יצא בשעה 19:00 מבית המשגיח רחוב קסוטו 7 בית וגן להר המנוחות.

תולדותיו

המשגיח זצ"ל נולד ביום ג' בתשרי שנת ה'תש"ו, בשנגחאי שבסין. הוא נולד בשלהי מלחמת העולם השניה, לאביו, הרב שמואל דוד וולקין, מתלמידי החפץ חיים, כאשר משפחתו נמלטה מהנאצים ימ"ש עם בני ישיבת מיר לסין. באותה שנה בה נולד, עברה המשפחה לשכונת קראון הייטס, בברוקלין ארצות-הברית.

בבחרותו למד בישיבת "רבינו חיים ברלין" בברוקלין ולאחר מכן בישיבת טלז שבקליבלנד, אוהיו.

בשנת תשכ"ז נישא לרעייתו הרבנית הני ומיד לאחר מכן עלה לישראל והתיישב בירושלים, שם קבע את לימודיו בישיבת מיר. הגר"ח שמואלביץ קירבו מאוד, כפליט של ישיבת מיר מסין, ובשנת ה'תשכ"ט אף כיבדו בעליית המפטיר ביום הכיפורים.

לאחר כ-25 שנה במיר, מונה לכהן כר"מ בישיבת "אש התורה" בעיר העתיקה בירושלים ולאחר מכן עבר לכהן כמשגיח של ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, אז ניהל ביד רמה את מאבקי השבת יחד עם רב העיר הגרב"ש סלומון זצ"ל, בעקבות המאבקים הללו, שני הרבנים הועמדו לדין ונגזר עליהם מאסר על תנאי.

בשנת ה'תשמ"ט, לאחר פטירת המשגיח הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל, מונה הגר"ח וואלקין לכהן כמשגיח בישיבת "עטרת ישראל", ומאז כיהן בתפקיד עד יומו האחרון, כשהוא מפתח את שיטתו המוסרית של הגר"ח שמואלביץ ומעניק יחס אישי ואבהי לכל תלמיד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר