בשיבה טובה

הלכה לעולמה הרבנית מרים טוויל ע"ה - אמו של רבה של מקסיקו

ממקסיקו מגיעה הבשורה הקשה על פטירתה של 'אמה של מלכות', הרבנית מרים טוויל - אלמנתו של הגאון הרב משה הכהן טוויל זצ"ל ואמו של רבה הראשי של מקסיקו הגאון רבי שלמה טוויל. הלויתה התקיימה ביום ראשון בהשתתפות אלפים מבני הקהילה היהודית (דיין האמת)

איצלה כץ | כיכר השבת |
רבה הראשי של מקסיקו הגאון רבי שלמה טוויל (צילום: יצחק זאב כהן)

אמה של מלכות: הלכה לעולמה הרבנית מרים טוויל ע"ה, אלמנתו של הגאון הרב משה הכהן טוויל זצ"ל ואמו של רבה הראשי של מקסיקו כיום הגאון רבי שלמה הכהן טוויל.

הרבנית מרים טוויל ע"ה נולדה בארגנטינה להוריה הרב יוסף והרבנית לוויסה למשפחת מתא, שם ינקה משחר ילדותה את ההערכה לתלמידי חכמים.

המנוחה הייתה מפורסמת בתפילותיה המיוחדות, הייתה מיוחדת ביראת השמים שלה, התפרסמה כאשת חיל המסורה לחינוך ילדיה. על אף שבעלה זצ"ל, סבל ממחלות לב, שלחה הרבנית את בניה ללמוד בארץ הקודש למרות גילם הצעיר. בבית הוריה עמדה בתקופות החיים בניסיון העושר ובניסיון העוני.

בליל שבת האחרון, חשה הרבנית שלא בטוב. היא קראה את קריאת שמע בדביקות ומספר דקות לאחר מכן השיבה את נשמתה ליוצרה למגינת ליבם של בני משפחתה ולמגינת ליבם של כל בני הקהילה היהודית התורנית במקסיקו.

אלפים מבני הקהילה היהודית מקסיקו השתתפו במסע הלוייתה שיצא ביום ראשון מכולל 'אבי עזרי' במקסיקו אשר בראשות בנה. ספדו לה הרה"ג הרב אברהם שבות ראש מוסדות 'כתר תורה' אשר דיבר על צניעותה וצדקותה המיוחדת של המנוחה והצאצאים שהותירה אחריה שמפארים את כותל המזרח של יהדות מקסיקו.

כמו כן ספדו לה הרה"ג הרב דוד שוואקה ראש מוסדות 'ארם צובה' במקסיקו וכן הרב משה אלפיה ראש כולל בני עלייה. גם הרה"ג הרב שאול קרדי ראש כולל 'כתר תורה' תקמצ׳לקו ספד למנוחה. סיים את מסכת ההספדים בנה ראש הכולל הרה"ג הרב יוסף טוויל.

משם ארונה יצא בטיסה מיוחדת לארגנטינה להמשך מסע הלוויה. הרבנית ע"ה תיטמן לצד בעלה בבית הקברות המרכזי בארגנטינה.

זכתה המנוחה והותירה אחריה דור ישרים מבורך שמפארים את עולם התורה בעולם. בנה הבכור הרב שלמה טוויל המשמש כרבה הראשי של מקסיקו. בן נוסף הרה"ג הרב יוסף טוויל המשמש כראש מוסדות 'אבי עזרי' במקסיקו. חתנה הרה"ג יצחק מועדב משמש כראש קהילה בפלאטבוש וחתן נוסף הרה"ג הרב אליהו זיאת מחשובי הקהילה בארגנטינה התורם רבות למוסדות התורה בארגנטינה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר