מפאריה של ירושלים

איש חסד ומרביץ תורה: הגאון רבי שניאור זלמן דייטש זצ"ל

במהלך השבת האחרונה הלך לעולמו דמות ירושלמית מיוחדת ומוכרת, הגאון רבי שניאור זלמן דייטש זצוק"ל, והוא בן 72 בפטירתו | 'כיכר השבת' עם תולדות חייו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי שניאור זלמן דייטש זצוק"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בירושלים נפטר במהלך השבת הגאון החסיד רבי שניאור זלמן דייטש זצ"ל, ראש ישיבת 'אנשי מעמד', ומהדמויות המוכרות בשכונת כרם אברהם וגאולה בעיר.

רבי שניאור זלמן נולד לאביו הרב יוסף אליהו דייטש זצ"ל, שהיה מאנשי החסד המוכרים בירושלים, ובהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו בת הרה"ח ר' ישראל שמעון רבינוביץ זצ"ל שהיה מחשובי חסידי באיאן, יחד הקימו את ביתם ומשפחתם לתפארת.

בחייו הכירו רבים את רבי שניאור זלמן כאדם חביב מאד שדאג לרבים, מרביץ תורה, לצד היותו דמות חסידית שורשית ומשמחת כל לב ואדם. יחד עם אחיו רבי יוסף, הוא הקים את ארגון החסד 'חסדי יוסף' לזכרו של אביהם זצ"ל, ארגון שדאג לצרכי משפחות רבות.

לפני ימים ספורים חש המנוח ברע, ולאחר שפונה לבית החולים מצבו התדרדר בשל זיהום שהתפשט בגופו, עד אשר הוא השיב את נשמתו ליוצרה במהלך השבת, בשורה שהכתה בהלם את משפחתו ומכריו הרבים.

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בהם את בניו ר' חיים יצחק, איש החינוך הידוע ר' מתתיהו, האברכים החשובים ר' יוסף, ר' יהושע, ור' שמעון, חתנים, ואת אחיו המשפיע הרה"צ רבי חיים שלום דייטש ור' משה, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו תצא הערב מוצאי שבת קודש בשעה 22:30 מבית המדרש משכן יוסף ברחוב יואל, דרך ישיבת 'אנשי מעמד' ברחוב זוננפלד, להר הזיתים שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר