ראיון מג'רבא

תיעוד מיוחד: כך שרים ילדי ג'רבא "בר יוחאי"

הפייטן והזמר משה גיאת, המבקר בימים אלו בקהילת ג'רבא תיעד כיצד הוא שר יחד עם ילדי הקהילה את הפיוט לכבודו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ומספר על בני הקהילה (בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות משה גיאת)

החזן והזמר משה גיאת מפייט זו כבר השנה העשירית בהילולת רבי שמעון בר יוחאי המתקיימת בג'רבא שבתוניס . בראיון מיוחד עם 'כיכר השבת' הוא מספר על החוויה, "זו חוויה מדהימה, רואים פה יהודים מכל העולם שמגיעים להילולה פה בג'רבא. במיוחד במדינה מוסלמית שאין לה קשרים דיפלומטיים עם ישראל ועם כל זה הגיעו לפה במיוחד מהארץ בין 350-400 ישראלים".

גיאת מספר, כי להילולה מגיעים כ-4000 יהודים מכל העולם , "עושים את זה בבית הכנסת העתיק שנקרא גריבה, יש בו אבן שהביאו אותה עוד מזמן בית ראשון מבית המקדש. על פי המסורת הג'רבאית מדובר באחד מהאבנים שעטפו את השער של בית המקדש ובנו עליה את בית הכנסת הגריבה".

משה גיאת (יח"צ)

אירוע ההילולה היא מסורת רבת שנים, ובכל שנה מגיעים יהודים מכל רחבי הארץ והעולם לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בגריבה, "זו השנה העשירית שלי כאן כפייטן וזמר. למרות שאני בכלל ממוצא תימני, התחברתי מאד לקהילה התונסאית, דרך הרב מאיר מאזוז שהיה שכן שלי בבני ברק. אני מכיר כבר היטב את המנהגים והמאכלים שלהם".

גיאת מספר על הקהילה הייחודית, "אני אוהב במיוחד את הצניעות ואת השילוב של תורה ועבודה. הם יושבים בבוקר בבית הכנסת ובשעה 9 הולכים לעסקים ובשעה 2 שבים הביתה, לאחר מכן יש שיעורי תורה שכולם משתתפים בהם".

"הקהילה מונה כ-1600 יהודים, זו קהילה מאד דתית ששומרת על המסורת והגחלת, רובם צורפים ותכשיטנים שמנהלים עסקים עם המוסלמים אך הם עדיין שומרים על תורת עם ישראל. זה ממש מרגש אותי לראות זה", מספר גיאת.

הוא מספר על החינוך היהודי באי, והחשש של בני הקהילה לעלות לישראל ולהתמודד עם הקשיים של חינוך ילדיהם בישראל, "הם יכולים לעלות לארץ אבל חוששים מאד שילדיהם יאבדו בחינוך בארץ. צריך לראות את הילדים הטהורים האלה קוראים בהברה שלהם עם הט' והצ'. זו חוויה לראות אותם", מספר גיאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר