אינטרנט כשר: סוף-סוף נמצא משהו אמיתי

בקרוב כבר לא יהיה אדם שמסוגל להביס מחשב בשחמט, אפילו לא אלוף העולם. תוכנות השחמט משתמשות בבינה מלאכותית, אשר הולכת ותופסת חלקים נרחבים ומחליפה בהצלחה את השיפוט האנושי בחכמה רבה. חברת "נט-צח" לסינון תכנים באינטרנט עושה שימוש ביכולת הטכנולוגית העצומה הזו לסינון בטוח, מהיר, פרטני ומדוייק הנעשה "עם פינצטה" ובזמן אמת! כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

מוריה חן | כיכר השבת |

בשנת 1968 התערב השחמטאי הבינלאומי דוד לוי, שהוא לא ינוצח בשחמט על ידי שום תוכנת מחשב, במשך 10 השנים הבאות. בשנת 1978 הוא זכה בהתערבות, כשניצח את המחשב בתוכנת שח 4.7, שהיתה הגירסה החזקה ביותר דאז. בתום המשחק כבר לא רצה האלוף העולמי להתערב שוב, הוא הסכים כי לא ייקח זמן רב עד שתוכנות המחשב יביסו אותו. כך היה בשנת 1989, כשנוצח לוי על ידי תוכנת "מחשבה עמוקה". עם השנים, הגיעו תוכנות השחמט לרמה גבוהה עד שהן מסוגלות לנצח את רוב המתמודדים מולן, והמומחים סבורים שבעתיד הקרוב כבר לא יהיה אדם שמסוגל להביס את המחשב בשחמט.

תוכנות השחמט, משתמשות בבינה מלאכותית, אשר מאפשרת למחשב לפעול ביכולות שהיו שמורות עד כה לבינה האנושית בלבד. בעצם זהו תהליך שהופך את המחשב ל"אינטליגנט". מאפשר לו "לחשוב" כמו אדם, ואף למעלה מזה, בשל הזכרון העצום והיכולת הטכנית לעבד נתונים רבים.

אין ספק שבינה מלאכותית הולכת ותופסת חלקים נרחבים ומחליפה בהצלחה את השיפוט האנושי. כיום ישנם תחומים מסוימים שבהן "מערכות מומחיות" מזרזות תהליכים ותומכות בביצוע מהלכים רבים, גם בהנדסה וגם ברפואה, ואפילו ב"עזרה" של מייקרוסופט משתמשים במערכת כזו שמנסה לנבא מהי העזרה שהמשתמש נזקק לה.

במערכת בינה מלאכותית שכזו משתמשים גם בחברת "נט-צח", לסינון תכנים באינטרנט. המערכת שפיתוחה ארך קרוב לעשור בהשקעה של מיליוני דולרים בכל הצד הטכני, ועד לקבלת אישור של רבנים ומנהיגי קהילות בארה"ב, משרתת בנאמנות אלפי משפחות ובתי עסק בארצות הברית, ועתה גם עשתה 'עליה' ארצה. הלקוחות בארץ כבר מביעים שביעות רצון רבה בשימוש בשירות זה לעומת כל השיטות הקודמות.

שיטת סינון חדשה ובטוחה

עד כה השיטות הקודמות לסינון היו לפי רשימות: 'רשימה לבנה' לאתרים המותרים ו'רשימה שחורה' לאתרים שהכניסה אליהם אסורה. כאשר ישנה אופציה לקביעת הרשימות לפי דרישת הלקוח, והסינון מתבצע באמצעות החברות שונות או על ידי תוכנות סינון המותקנות על המחשב. על פי רוב אמינותן גבוהה מפני שהאטימות של האתרים האסורים היא מוחלטת. לעתים זה לרועץ, במיוחד כאשר מבקשים להוסיף אתר לרשימה, וזמן ההמתנה לכך יכול להיות ארוך.

ישנה אפשרות פופולארית נוספת של רשימות המעודכנות על ידי החברה באופן כללי, וחוסמות אתרים אסורים. הבעיה היא שישנם אתרים רבים כאלו, שהולכים ומתרבים וכל הזמן מתווספים למערכת החסומה, דבר שמסרבל מאוד את הגלישה. כמו כן לעתים עדיין מתגלה תוכן בעייתי באתר "חיובי".

שיטת הסינון החדשנית של "נט-צח", מציגה פריצת דרך טכנולוגית, ללא מתחרים. לאחר שהלקוח הגדיר מראש מהי רמת הסינון שהוא מבקש, מתוך שש רמות אפשריות, המערכת המתוחכמת תשתמש באלגוריתם זיהוי ותפענח את העמוד המבוקש, על ידי סקירה של כל התוכן: תמונות, טקסט, קבצי וידאו או תוכנות ופרוטוקול הקישור. ותקבע מיידית האם הדף יאושר, באופן מלא או חלקי, או ייחסם. אפשרות מדהימה נוספת היא של כיסוי או צביעה של תמונות בעייתיות, אך השארת הטקסט, דבר שפותח אפשרויות גלישה באתרים בהם הטקסט מאושר, אך התמונות לא מתאימות, מה שעד כה היה חסר מאוד לגולשים ה"כשרים".

האח הגדול, הגירסה החרדית

יתרונותיה הטכנולוגיים של השיטה, מהווים סינון בטוח יותר לעומת הסינון האנושי, מכיוון שלא מעט פעמים התגלה תוכן בעייתי בתוך אתר מ"הרשימה הלבנה" ולהיפך, כאשר נחסם אתר שלם בשל עמוד אחד שלילי. המערכת של חברת "נט-צח" המסננת כל דף בפני עצמו, מאפשרת גישה לאתרים רבים: חדשות, פורומים, בלוגים, עסקיים ועוד, כאשר רק המידע הפסול נחסם.

בנוסף מהירות פעולת הסינון היא מדהימה, כי לא נדרש עדכון רשימות. ותועלת רבה מכך שהבדיקה בזמן אמת, היא האפשרות לגלוש גם באתרים חדשים שהוקמו זה עתה והכל בצורה חלקה וללא עיכוב או האטה בגלישה. והכי חשוב כל מחשב המחובר למנוי יקבל רמת סינון זהה – ללא אפשרות להסיר או לעקוף את מערכת הסינון!

דוד לוי, השחמטאי הבינלאומי, אפילו לא העלה על דעתו כי בעידן החדש, תשמש טכנולוגיית הבינה המלאכותית כ"עין רואה" ותוכל לאפשר לשומרי התורה והמצוות, יחד עם הורים, בעלי עסקים וכל יתר המעוניינים - גלישה בטוחה ברחבי האינטרנט!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר