לגייס כספים לעמותה כמו לסטארטאפ

מדוע קשה כל כך לגייס כספים לעמותות מתורמים? למה גייסי הכספים מתחלפים חדשים לבקרים? האם יש פתרון טוב יותר עבור גיוס כספים מוצלח? גיוס כספים למקצוענים – בכתבה שלפנינו

מישאל לוי | מקודם |
(צילום: shutterstock)

מרבית העמותות והמלכ"רים בארץ מתקיימים על בסיס תרומות. את התרומות הללו צריך לגייס, והכוח לגייס את אותם משאבים קריטיים מופקד לרוב בידיו של אחד מעובדי או מתנדבי העמותה או בידיו של מגייס כספים עצמאי.

התפקיד אינו קל – המגייס צריך לשחר אל פתחם של תורמים וקרנות, להיות עקשן, להיות משכנע, ובעיקר – לדעת ולקבל תשובה שלילית. שוב, ושוב, ושוב, ושוב.

בנוסף לאותו אופי מיוחד, מגייס הכספים זקוק גם לערימת כישורים ייחודית – הוא צריך להיות בעל ידע רב, ניסיון והרבה מאוד קשרים. הוא צריך להכיר את הנהלים השונים, להיות בעל ניסיון רב בהגשת בקשות, תהליכי החיזור ושלל הדרכים לשבות את ליבם, וכיסם של התורמים והארגונים.

ישראל לעומת ארה"ב

ניתן לראות הבדלים בדפוסי גיוס כספים בארץ לעומת ארצות הברית, אשר הופכים את גיוס התרומות בישראל למאתגר יותר. בארה"ב, מגייס מטעם העמותה לרוב זוכה לתמיכה כספית של הנהלת העמותה, אשר תורמת מכיסה הפרטי ובכך נותנת דוגמא אישית. בארץ, ברוב המקרים למגייס אין את הגב הזה, והוא נשאר במרוץ לבדו. מגייסי הכספים האמריקאים גם זוכים לסיוע ההנהלה באמצעות הקשרים של אנשיה. אלו עוזרים לפתוח דלתות, לחבר את מגייס הכספים לאנשים אמידים ומקצרים לו את הדרך בפנייה לגופים, קרנות ועסקים. ההנהלה מספקת את רשת הקשרים הכל-כך נדרשת.

מגייס הכספים הישראלי מתמודד עם מחסור בקשרים טובים למציאת תורמים פוטנציאליים. לרוב, מלאכת גיוס כספים נעשית על ידי אדם המוצא עצמו מנותק מהתורמים שמולם הוא רוצה לעבוד, ומשולל תיווך מתאים. כל שנותר לו לעשות הוא לפנות באופן יחידני לקרנות פילנתרופיות או גופים אחרים, ולקוות שייענו בחיוב לבקשה.

השילוב של האופי, הכישורים הנדרשים והאתגרים הופכים את מלאכת גיוס הכספים למורכבת במיוחד. מגייס כספים מצוין ידרוש תגמול גבוה, והשחיקה תוביל לעזיבת התפקיד במהירות גדולה (מדי). מגייס שאינו מציע ידע, כישורים ורשת קשרים ענפה – ידרוש הרבה פחות תגמול, אך גם יביא תוצאות פחותות בהרבה.

מהי החלופה?

החלופה, היא כמובן להיעזר בשירותיה של חברה חיצונית לגיוס כספים. בחברה שכזו נאגר ונשמר הידע והניסיון. החברה מציעה צוות של אנשים, ורשת ענפה של קשרים. ובעיקר – יודעת לספק תוצאות, אחרת לא הייתה הצדקה כלכלית לקיומה.

חברה המתמחה בגיוס כספים יוצרת תוכנית אסטרטגית ברורה ומפורטת לפיתוח משאבים ויצירת מחזוריות של תרומות בטווח הארוך. תהליך גיוס הכספים מתבצע על ידי צוות מנוסה ובעל קשרים אשר יודע את הגישה הנכונה לבעלי הקרנות. וכתוצאה מכך גדלים סיכוייה של עמותה לקבל מענקים ארוכי טווח.

אנו במרכז לגיוס כספים, מציעים שירותי פיתוח משאבים לעמותות באמצעות קרנות פילנתרופיות בחו"ל. המל"כ מייעץ, מלווה ומגיש בקשות לקבלת מענקים ותרומות עבור עמותות ומלכ"רים בארץ, וכן מציע להם שירותי עיצוב תדמית, יחסי ציבור וקשרי חוץ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר