"חסכון של אלפי ש"ח"

קניתם דירה חדשה? ייתכן שינוי במדד תשומות הבנייה

הצעת החוק של יו"ר 'הציונות הדתית' לשינוי מדד תשומת הבניה, דבר שעשוי לחסוך כסף רב לרוכשי דירות הועברה לוועדת הכספים לאחר שהוצמד להצעת הממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרויקט בבנייה בבית שמש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מוקדם יותר היום (רביעי) התקיים דיון ראשון בוועדת כספים בתיקון לחוק המכר שנועד לצמצם את הצמדת מחירי הדירות למדד תשומות הבנייה.

לאחר שיו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' הגיש הצעת חוק בעניין שהוצמדה להצעה דומה של הממשלה, עלה הדיון לוועדת הכספים.

נכון להיום, מחירי הדירות החדשות צמודות למדד תשומות הבניה, שעלה רק בשנה החולפת בשבעה אחוז. על פני מספר שנים שחולפות מהחתימה על חוזה המכר ועד מסירת הדירה מדובר בסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, שמתווספים למחיר הדירה ומביאים את הרוכשים לשוקת שבורה.

הצעת החוק מבקשת לקבוע, כי רכיב הבניה עצמו מתוך מחיר הדירה הכולל יוצמד למדד תשומות הבניה. רכיבי עלות הקרקע, הרווח היזמי וכד' לא יוצמדו שכן הם אינם תלויים ואינם משתנים בשל עליית המדד.

הדיון בוועדה, היום (ערוץ כנסת)

ההצעה קובעת גם כי ממועד המסירה המקורי של הדירה שנקבע בהסכם לא תחול הצמדה, והקבלן המאחר יישא בהפסד הנוסע מירידת ערך הכסף.

בנוסף, ההצעה מגבילה מאוד את החריגים לקנסות שמשלמים קבלנים לרוכשים בשל איחור במסירת הדירה ומבטלת את האבסורד שבו הקונה נדרש לשלם את שכר טרחת עורך דינו של הקבלן.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בוועדה: "החוק הזה יחסוך באופן מידי עשרות אלפי שקלים ויותר לכל רוכש דירה. תיקון קטן ומתבקש ומתקן עיוות היסטורי שלא ברור איך נוצר."

"נאבק בעזרת השם בוועדת הכספים כדי שהחוק יחול עד כמה שאפשר גם רטרואקטיבית על חוזים שנחתמו בעבר ונגן על עשרות אלפי הזוגות הצעירים שזכו במכרזי מחיר למשתכן וקורסים תחת נטל התשלומים ההולך וגדל עם נסיקת מדד תשומות הבניה."

בסיום דבריו אמר: "אני מודה למשרד השיכון ולח"כ קושניר שהבינו את העיוות והתגייסו לקדם את התיקון. כל יום שעובר האזרח הקטן משלם יותר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר