עוד מכה בכיס

יוקר המחיה ממשיך לזנק: מוצרי חלב שבפיקוח יעלו בכ-5%

גל ההתייקרויות בישראל נמשך: מחירי החלב שבפיקוח צפויים להתייקר באופן מידי בכמעט חמישה אחוזים - פחות מהעלייה המתוכננת (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יוקר המחיה נמשך: מחירי מוצרי החלב הנמצאים תחת פיקוח יעלו באופן מיידי ב-4.9 אחוזים - אלא אם כן שרי הממשלה יחליטו לעכב את ההחלטה.

העליה המשמעותית במחירי החלב צפויה להשפיע כמעט על כל אזרח ישראלי. יחד עם זאת, מדובר בעליה נמוכה בהרבה מהמתוכנן - 14 אחוזים.

לפני כשלושה שבועות חלה גם עליה במחירי החשמל, עליה של קרוב לעשרה אחוזים. ברשות החשמל - שאינה כפופה לממשלה, הסבירו את הרקע למהלך: "במחצית השנייה של 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים. הסיבות לתחילת המשבר היו מגוונות, אך הוא הוחרף עקב מלחמת רוסיה באוקראינה שהחלה ברבעון הראשון של שנת 2022. כתוצאה מכך מחירי האנרגיה והחשמל במדינות רבות בעולם עלו משמעותית".

"בניגוד למדינות רבות בעולם", מסבירים ברשות, "ההשפעה של משבר האנרגיה על ישראל היא מוגבלת, מכיוון שמרבית הייצור מסתמך על גז, אך עדיין הוא מסתמך גם על פחם (23%), בשל כך, שבחודשים האחרונים המשיכו לזנק מחירי הפחם בשיעור של למעלה מ-140% ביחס למחיר עליו התבסס עדכון התעריף בתחילת השנה".

"בתחילת חודש יולי, הגיעה עליית המדדים והמחירים לגובה של כ-20% מהעלות שנלקחה בחשבון בתחילת השנה. על כן נוצר צורך לעדכן את התעריף לצרכן כבר באמצע השנה, על מנת לוודא כי לא נוצר פער משמעותי בין התעריף לעלויות בפועל".

"עם זאת, בשל המדיניות והפעולות המתוכננות לצמצום הייצור בפחם עד כדי הפסקה מלאה בסוף שנת 2025 ולאחר בחינת תרחישים שונים, החליטה הרשות לעדכן את העלות המוכרת בשיעור חלקי ולא במלוא ההתייקרות בפועל", הסבירו ברשות החשמל.

יצוין, כי בשל הזינוק במחירי הפחם, מחיר החשמל היה אמור לעלות ב-15 אחוזים, אך ברשות החשמל החליטו לפרוס את ההתייקרות עד לשנת 2026.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר