חיזוק היבוא המקביל

יוריד את המחירים? הקנס שיוטל על חברות שיפגעו בתחרות

כפי שפורסם פעמים רבות, יבואנים רשמיים מונעים תחרות על ידי יבוא מקביל ומנסים לדחוק אותם לפינה - מה שמונע הורדת מחירים בישראל | שר האוצר מתכוון להילחם בתופעה על ידי קנסות כבדים (כלכלה בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
סמוטריץ' אתמול במסיבת העיתונאים (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90)

המלחמה ביוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל: על פי הדיווח היום (חמישי) בחדשות 13, שר האוצר מתכוון להטיל קנסות כבדים על יבואנים רשמיים, שנלחמים ביבוא המקביל.

כבר ביום ראשון הקרוב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יביא את ההצעה לישיבת הממשלה - ההצעה מדברת על הטלת קנסות של עד מאה מיליון שקלים על יבואנים רשמיים, במידה וינסו לסכל תחרות מצד יבואנים מקבילים.

אין זה סוד, שליבואנים הרשמיים, יש כוח עצום והשפעה על החברות אותן הם מייציגים, עד היום, כדי לנסות לבלום כל הוזלה במחירים, יבואנים רשמיים רבים, הצליחו לסכל בכל מיני דרכים את הצלחת היבוא המקביל.

בכך הצליחו אותם יבואנים רשמיים לסכל כל אפשרות להתחרות איתם על אותם מוצרים. המהלכים של אותם יבואנים גרמו לרמת התחרות הנמוכה בענפי המזון, הרכב ועוד, וגרמו ליוקר מחיה גבוה ביחס למדינות ה-OECD.

כבר בממשלת נתניהו הקודמת הייתה הוראת שעה שנתנה אפשרות לקנוס את אותם יבואנים בשיעור של עד 8% ממחזור המכירות או 100 מיליון שקלים.

כעת, התכנון של סמוטריץ' הוא להחיל רציפות על הצעת החוק ולהביא אותה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר