הבטחה אופטימית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': מחירי הדירות צפויים לרדת

שר האוצר מצנן את שוק הדירות ואומר כי המחירים צפויים לרדת. בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות באילת, נקט סמוטריץ' את הצעדים הננקטים לשם כך (חדשוצ)

איצלה קצבורג | כיכר השבת |
שר האוצר בכנס יועצי המשכנתאות (צילום: ללא קרדיט)

בשורה של ממש: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), נאם היום (שלישי) בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל שמתקיים באילת וטען כי מחירי הדיור צפויים לרדת.

סמוטריץ' הוסיף לפרט את הצעדים אותם יוביל במשרד האוצר על מנת לממש את החזון האופטימי, וטען כי משרדו ישקיע בהתחלות הבניה החדשות בארץ: "האתגר שלנו בשנים הקרובות זה לשמור על קצב התחלות הבנייה למרות הירידה במחירים, העליית הריבית והירידה בביקושים" פתח השר את נאומו.

סמוטריץ' הוסיף: "כדי לעשות את זה נצטרך לטפל בקשיי האשראי ליזמים ולקבלנים, בפישוט ובקיצור הליכי התכנון והרישוי ובשמירת הכדאיות הכלכלית באיזורי הפריפריה. את הצעדים האלו תראו כבר בחוק ההסדרים ובתקציב הקרוב" סיים סמוטריץ'.

כלכלנים בכירים סבורים, כי בעצם הצהרה כזו מפיו של שר אוצר בישראל, יש בה בכדי להביא למיתון המחירים. כזכור, בחודש מרת 2022, נאם שר האוצר דאז - אביגדור ליברמן בוועידת 'האנשים של המדינה' וטען כי עלייה של עד 7% במחירי הדיור תהיה הישג.

נאומו של ליברמן אז, שצפה עלייה במחירי הדיור, גרם למשקיעים רבים בארץ ובחו"ל למהר ולהשקיע ברכישת דירות חדשות. הביקוש זינק פלאים ותוצאות הנאום כואבות עד היום. שנת 2022 השלימה זינוק במחירי הדיור בשיעור של קרוב ל-20%.

כעת מקווים כי תחזיותיו של שר האוצר מהציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', תהווה גורם מזרז לבלימת ואף לירידת מחירי הדיור.

כזכור וכפי שפורסם ב'כיכר השבת', בחודשים האחרונים חלה בלימה של מספר עסקאות הנדל"ן בארץ ובחלק מהערים המובילות, בעיקר בצפון, חלה ירידה של ממש באחוזי הביקוש לרכישת דירות חדשות. את ההשפעה על המחירים עוד טרם ראינו אבל ירידה בביקוש בסופו של דבר תביא איתה גם ירידה במחיר. תתאזרו בסבלנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר