"מסע מתוזמן ומאורגן"

ח"כ יעקב אשר נגד מחאת השמאל: "מנסים להקריס בכח את כלכלת ישראל"

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת יוצא בחריפות נגד מחאת השמאל ומזהיר כי הם מנסים להקריס בכוח את הכלכלה בישראל | "מדובר בצעקה מאורגנת ומתוזמנת, פתאום יודעים לחתום ביחד כל מיני סוגי אוכלוסיות שהיו נפרדות עד עכשיו", אמר ח"כ יעקב אשר | ויש גם בשורה ללוקחי המשכנתאות (חדשות, בארץ)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אשר מתראיין בכנס (צילום: ללא קרדיט | קרדיט תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) השתתף בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל ותקף בחריפות את מחאת אנשי השמאל כנגד הרפורמות במערכת המשפט בטענה כי הרפורמות מקריסות את הכלכלה.

"יש חברות הייטק שחוששות שיגידו שהן לא מתורבתות אם לא יצטרפו" אמר אשר לכתבת הכלכלית של 'ישראל היום' - סוניה גורודיסקי. "אני מזהה פה קמפיין. יכולה להיות ביקורת, ויכול להיות שיהיו דברים שיצטרכו לשנות. אבל פה מדובר בצעקה מאורגנת ומתוזמנת, פתאום יודעים לחתום ביחד כל מיני סוגי אוכלוסיות שהיו נפרדות עד עכשיו" תקף אשר בחריפות.

"יש דבר אחד שעובד גם בימין וגם בשמאל – אתה לא רוצה פדיחה, שיגידו שאתה לא מתורבת, מאלה היפים, הנוצצים והמשכילים. חברות הייטק חוששות לא להשתתף במחאה כי אחרת זה יוריד מקרנם. יש פה משהו מוגזם – אנשים בכוח מנסים להקריס את הכלכלה של מדינת ישראל" אמר אשר.

אשר נימק: "אנו יודעים איך כלכלה בנויה. אם מתחיל לצאת שם רע או משהו פסיכולוגי - זה עלול להידרדר. כל הסיפור של סוכנויות הדירוג התחיל עם תבהלה תקשורתית מכוונת, היה ראיון עם מנכ"ל חברה גדולה בתחום, שניכר היה בחוש שחתכו ממנו קטעים מאוד מסוימים ואת זה דאגו לפמפם".

הח"כ מ'יהדות התורה' עבר לתקוף את אנשי האופוזיציה בראשות לפיד שנוהגים לטענתו בחוסר אחריות: "יש פה אנשים שאיבדו את השלטון, שהזיזו להם את הגבינה, זה האנשים הכי דמוקרטיים כביכול במדינה שלא מוכנים לשמוע צד אחר. עד כדי כך שהם טורחים לדאוג לנו החרדים ולהסביר לנו כמה נסבול אם בית המשפט יהיה פחות חזק ממה שהוא היום. זה פארסה".

אשר הוסיף להמחיש כיצד המחאה ה'מעושה משליטה דעת קהל כנגד הרפורמות: '"יש אנשים מודאגים, אבל יש את אלה שמוליכים את העניין ויש את אלה שנחשפים. אם אני עולה חדש בארץ, וכמעט בכל ערוץ אני שומע קריסה, יזמים שבורחים, אסון הדמוקרטיה, חורבן המדינה. גם אני הייתי מודאג. זה קמפיין חסר אחריות לגמרי. ביקורת כן, החלפת דעות ומלחמה בכנסת כן, אבל אתם יודעים מה המשמעות שבא ועומד ראש ממשלה לשעבר ואומר המדינה הולכת להיחרב? כל המשקיעים חושבים – למה אני צריך להיות כאן?".

בתוך כך, במהלך הכנס, חשף ח"כ אשר כי בימים הקרובים יאשר בנק ישראל רפורמת ניוד דיגיטלית שיזם, שתגביר את התחרות בשוק המיחזורים ותקל מאוד על ביצוע מחזורים בין הבנקים השונים, מה שיגביר את התחרות ועשוי להוזיל את מחירי הריביות עבור הלקוחות.

"המשכנתא היא הבסיס הכי רחב של יוקר המחיה, זה יוקר מחיה מתמשך, משהו שסגור ל-20–30 שנה. כשזה מתייקר ומכביד על האזרחים, הציבור מגיע לסופר ומתחיל לבדוק מה לקנות, ובאיזה מחיר", אמר אשר.

בבסיס הרפורמה החדשה תהיה הקלה משמעותית במעבר בין בנק לבנק ללא צורך של הלקוח להטריח את עצמו להגיע פיזית לסניפי הבנק השונים. "על בסיס הרעיון של ניוד בקליק שעשו בחשבונות העו"ש, פה זה יהיה בקליק וחצי כי יצטרכו לבוא לחתום כמובן. אבל לגבי כל הבירוקרטיה, הבנקים יודעים לדבר היטב אחד עם השני, בלי להטריח את הלקוחות", אמר.

על-פי נתוני התאחדות יועצי המשכנתאות, כיום יש רק 20% ממחזרים שמתוכם 15% עושים זאת בבנק שלהם, ורק 5% בבנקים אחרים. זו תוצאה ישירה של עודף הבירוקרטיה והטופוסולוגיה הנדרשת כיום. הרפורמה החדשה צפויה לשנות את המשוואה הזו.

ח"כ אשר הוסיף וסיפר כי הניח לאחרונה על שולחן הכסת הצעת חוק שתייתר את הצורך להוציא פוליסת ביטוח חדשה במקרה של מיחזור משכנתא. "אם אדם רוצה למחזר את המשכנתא שלו, למה הוא צריך לעשות ביטוח חדש, מה ההיגיון בזה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר