יצאתם פראיירים

הכסף שוכב בבנק? חוגגים עליכם במיליארדים

מדו"ח בנק הפועלים עולה כי אחוזים גבוהים מהלקוחות השאירו את הכסף בחשבון העו"ש למרות התייקרות הריביות | התוצאה: הבנק התעשר בלמעלה מ-6 מיליארד ש"ח (כלכלה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
בנק הפועלים (צילום: Flash90)

מדו"ח בנק הפועלים שמתפרסם היום (שני) עולה כי בנק הפועלים הרוויח סכום גבוה במיוחד של 6.3 מיליארד דולר, וזאת בזכות 193 מיליארד דולר שהשאירו הישראלים בחשבון העובר ושב ולא העבירו לתוכניות מיוחדות למרות הכדאיות שנוצרה בעקבות עליית הריבית של בנק ישראל, כך מדווח אורי טל טנא ב'כלכליסט'.

כזכור, בשנה האחרונה זינקו ריביות בנק ישראל בשיעור גבוה במיוחד, ובניגוד לעבר שבו הבנקים העניקו ריביות אפסיות על פיקדונות, גם בתוכניות שנסגרו לטווח ארוך, בעקבות עליית שיעורי הריבית של בנק ישראל הציעו הבנקים ריביות גבוהות בהרבה, בשל הכדאיות של הבנקים להלוות ללקוחות פרטיים בריביות שבעבר נחשבו לריביות של 'שוק אפור'.

כך למשל, קיבלו לקוחות אחד הבנקים הגדולים הצעה לסגור את הכסף לשנה וחצי, ולקבל 5.44% לשנה! אחוז אותו שילמנו כלקוחות הבנק עד לפני הזינוק בריבית של בנק ישראל. אולם כולנו התרגלנו להשאיר את הכסף בחשבון העו"ש משום שסגירת הכסף בקופות החיסכון לא השתלמה.

כעת, כפי שעולה מנתוני בנק הפועלים, מתברר שהבנקים הרוויחו סכומי עתק בעקבות כספים רבים שהושארו בחשבון העו"ש כך שהבנקים קיבלו את הכספים בחינם - בעוד הם יכולים להלוות את הכסף ללקוחות פרטיים בסכומים שעולים בהרבה על 10% ריבית שנתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר