הרגלי הצריכה ברשת

כ-14% מהחרדים עושים קניות באינטרנט - בשעות העבודה 

כ-14% מהמגזר הדתי-חרדי הרוכשים באינטרנט עושים זאת במהלך שעות העבודה; יחד עם זאת, כ-16% עדיין מעדיפים שלא לבצע רכישות אונליין כלל | המספרים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: rupixen.com on Unsplash)

סקר חדש שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור חברת אדמוניס (Admonis), שפיתחה פלטפורמת אוטומציה לניהול ותפעול זירות מסחר וחנויות אונליין, בדק את הרגלי הצריכה של ישראלים בכל הנוגע לקניות ברשת. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

בהתייחס למגזר הדתי-חרדי - מנתוני הסקר עולה כי בכל הנוגע לשעות הקנייה ברשת: כ-14% מבצעים קניות אונליין במהלך שעות העבודה. לעומתם, כ-40% יעדיפו לעשות זאת בשעות הערב; 20% בשעות הלילה, ורק 5% בסופי שבוע. מעט מאד מספיקים להזמין באינטרנט בשעות הבוקר, לפני העבודה (5%).

כ-16% ענו כי הם לא רוכשים כלל באמצעות האינטרנט ובאופן מפתיע מדובר באחוזים לא גבוהים באופן משמעותי מהמגזר החילוני (14.7%) והמסורתי (13.3).

בנוסף, הסקר בחן מבין אלו המגדירים עצמם דתיים / חרדים והנוהגים לרכוש באינטרנט, אילו קטגוריות יעדיפו לרכוש רק בחנויות פיזיות ולא באונליין. במקומות הראשונים - הנעלה עם 54.8% וריהוט עם 38%. במקום השלישי צוינה קטגוריית הביגוד עם כ-34% שמעדיפים ללכת לחנות ולרכוש מאשר להזמין מהאינטרנט.

קטגוריית מוצרי ספורט צוינה במקום האחרון עם כ-12% ואילו כ-4% מהנשאלים ענו שאין להם קטגוריה כזו ומוכנים לרכוש כל דבר באינטרנט. בכל הנוגע לתחום המזון כ-38% יעדיפו שלא לרכוש באמצעות האינטרנט.

ניל אדמוני, מנכ"ל אדמוניס, אמר כי "מנתונים שאספנו בשלש השנים האחרונות בכל הנוגע להתנהגות הצרכנים ברכישות אונליין, ניתן להסיק כי הקורונה האיצה תהליכים שהיו אמורים לקרות באופן אורגני - היא הרגילה צרכנים "חדשים" לרכוש באונליין. מגמה זו ניכרת גם בסקר ובהחלט בתקופת הקורונה ראינו כי מגזרים נוספים הצטרפו לרשת ביניהם החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר