לסביבה בריאה יותר

"תן דעתך שלא תחריב ותקלקל עולמי!" • הקמפיין היוצא דופן

התעניינות רבה בציבור החרדי בעקבות מסע ההסברה הייחודי של תמיר תאגיד מיחזור האריזות בישראל • תמיר הינה חברה לתועלת הציבור אשר פועלת ללא מטרות רווח במטרה לצמצם את הטמנת האריזות בקרקע, וכתוצאה מכך לשמור על האדמה, מקורות המים והטבע (סביבה)

הפח הכתום והמוכר למחזור של תמיר (צילום: יחצ)

בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים כמו: פלסטיק מתכת וקרטוני משקה. לחומרים אלה ייקח זמן רב להתכלות, עשרות עד מאות שנים! אם בכלל, אך הם ניתנים למיחזור. נכון להיום, האשפה הנאספת בפחים הירוקים, אלו הנמצאים בבניינים וברחובות, נטמנת ברובה באדמה יחד עם תכולת האריזות שנשארות כמפגע סביבתי לאורך מאות שנים ותופסות נפח רב באדמה ופוגעות בסביבה במים ואף בבעלי חיים.

בשנים האחרונות, יש ביכולתנו להקטין את כמות פסולת האריזות שעוברת להטמנה, תמיר בשיתוף רשויות מקומיות רבות כולל רשויות חרדיות, הציבו פחים כתומים ליד בתי התושבים במטרה להפריד את פסולת האריזות. כך בעזרת שינוי קטן אך משמעותי של כל אחד ואחת מאיתנו והוא הפרדת האריזות והשלכתן למיחזור בפח הכתום נוכל לשמור על הסביבה.

כאשר האריזות נאספות בנפרד, פסולת האריזות מגיעה נקייה ככל הניתן לתחנת המיון וקל יותר להפריד אותה לטובת מיחזור . כשיש חומר גלם איכותי יש גם מי שיקלוט אותו ונוצר תהליך של כלכלה מעגלית, כאשר חומר הגלם לא מסיים את חייו בהטמנה אלא זוכה "לחיים חדשים".

לאחר תהליך המיון, האריזות מופנות אל מפעלי המיחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

60% (!) מהפסולת הביתית שאנחנו מייצרים ניתן להעביר למיחזור: אריזות פלסטיק של מוצרי מזון כמו: חומוס, גבינה צהובה חטיפים ומעדנים, אריזות של מוצרי ניקוי וטיפוח כמו שמפו ונוזל ניקוי, קופסאות שימורים ותרסיסים כמו תרסיסי שמן, דאודורנט ועוד.

כעת יוצאים בתמיר בקמפיין ייעודי עבור הציבור החרדי תחת הכותרת המוכרת לכולנו מהמדרש
'תן דעתך שלא תקלקל ותחריב עולמי'. מטרת הקמפיין היא לחשוף את הציבור החרדי לחשיבות הרבה והערך של המיחזור והשמירה על הסביבה".

רני איידלר מנכ"ל תמיר: "חובת השמירה על הסביבה מקורה בדברי חז"ל לכן אין ספק שנושא חשוב כמו שמירה על הסביבה ו'חובת האדם' וודאי יתקבלו באוזניים קשובות בקרב הציבור החרדי. אני קורא לציבור החרדי לקחת חלק פעיל , להתחיל להפריד אריזות בבית ולהשליכם לפחים הכתומים. זהו מאמץ קטן של כולנו בבית, שיש לו תרומה גדולה בשמירה על הסביבה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר