הדוחק, הצפיפות והאסון

תיעוד בלעדי: עשרות נמחצים ונדרסים בהלווית הרב וואזנר

המחדל במסע הלוויה של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, הביא לדריסתו למוות של הרב מוטי גרבר ז"ל ולפציעתם של עשרות בהם אחד במצב אנוש ושניים במצב קשה • צלם "כיכר השבת" שלומי כהן עם תיעוד בלעדי מהצפיפות, הדוחק והעומס הרב בעת יציאת המיטה שהביאה לאסון הקשה • עדי ראיה: "הוציאו את המיטה היישר אל עשרות האלפים, זה ממש מחדל. הם פשוט נמחצו תחת רגלי ההמון" • צפו (חרדים)

(צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

המחדל בהלוויה: הדוחק העצום עם יציאת מיטתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל מהיכל ישיבת 'חכמי לובלין' ברחוב דסלר בבני ברק, הביאה למותו של האברך הרב מרדכי גלבר ז"ל, שנמחץ למוות במדרגות הישיבה.

כעת נחשף ב"כיכר השבת" תיעוד וידאו מזעזע מרגעי הדוחק. בסרטון, שצולם על ידי צלם "כיכר השבת", שלומי כהן, נראים אלפי בני אדם יוצאים מהיכל הישיבה לעבר הרחוב כשהם מצטופפים סביב המיטה.

בתיעוד ניתן לראות רבים מהאנשים המתאבלים על לכתו של מורם ורבם, נופלים מהגדר בשל הדוחק כשברקע נשמעים קריאות לעזרה.

עשרות נמחצים ונדרסים בהלווית הרב וואזנר (צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

הדוחק העצום הביא לכך שחלק מהמלווים נפלו על הרצפה בעוד עשרות רבות דורכים עליהם ומוחצים אותם בדרכם ללוות את מיטת פוסק הדור.

חלק מהפצועים סובלים מסימני דריכה ופציעה קשה בחזה בעקבת הלחץ האדיר בו היו נתונים. התיאורים של אנשי ההצלה על מבצ הפצועים מזעזעים מאוד.

עד ראיה לראות הקשים סיפר ל"כיכר השבת" כי "הארגון הבסיסי פה לקה בחסר, לא ראית שוטרים באזור בית המדרש, הוציאו את המיטה היישר אל עשרות האלפים, זה ממש מחדל. לא היה סיכוי שאנשים לא ידרסו כפי שקרה. הם פשוט נמחצו תחת רגלי ההמון".

(צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

עדויות רבות זרמו אל מערכת "כיכר השבת" מאז היוודע דבר האסון. "ראיתי שתוך כמה רגעים יצאו המוני אנשים מפתח בניין הישיבה מה שיצר מאסה אדירה של לחץ. בעקבות כך ראיתי אנשים שנופלים ממדרגות הישיבה וממעקי הבטיחות", מספר עד ראיה.

לדבריו: "בזמן שכולם יצאו מהישיבה, שמעתי צעקות של אנשים "הצלה" "הצלה". זה היה פשוט מזעזע לראות אנשים שיוצאים מהבניין ופשוט מגיעים היישר אל האסון: פשוט נרמסו האחד על השני".

עדות נוספת בשיחה עם "כיכר השבת": "בעקבות כך שאנשים נרמסו האחד על השני ראיתי לא מעט אנשי הצלה שחשו לזירה ואנשים רבים עדיין המשיכו לצאת מבניין הישיבה, מה שיצר עוד לחץ כבד על פתח הבניין. זה היה פשוט מחריד לראות שכך נראה מסע הלוויה של פוסק הדור".

זירת האסון (צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

חובש בכיר במד"א עמי משארי שהגיע בנט"ן נוסף של מד"א סיפר הבוקר: "כשהגענו לבניין הישיבה ברחוב דסלר הבחנו בהמון כשבניהם פצועים, הדרך אליהם הייתה קשה מאוד, לאחר שפילסנו את הדרך הגענו לנער כבן 14 בהכרה מעורפלת כשהוא סובל מפגיעת ראש, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו לבית חולים כשהוא מורדם ומונשם".

יצוין כי המשטרה מצידה התנערה מאחריות וטענה כי היא נערכה כראוי להלוויה ומסרה כי היא פתחה בחקירה על המחדל ובמהלך היום היא תגבה עדויות ממארגני ההלוויה, יבדקו אם יקבלו אישורים כנדרש ואם עמדו בכל ההתחייבויות כנדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר