מתקפה חריפה

הרב סולובייצ'יק נגד 'הפלג': "הכל עלילות, לא יגייסו אף אחד בכוח"

בשיחה לתלמידיו, פרש הרב אברהם יהושע סולובייצ'יק את משנתו על חוק הגיוס והפלג הירושלמי: "לא הולכים לקחת אף אחד בכפייה! הם מדברים עם עיתונאים ואז צועקים: הנה, ההוא כתב..." (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

במהלך דברי חיזוק שנשא בפני תלמידיו במוצאי שבת, התייחס הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק לסוגיית הפילוג הליטאי וכן לתמיכה בחוק הגיוס המתוקן.

"אני לא אוהב לדבר על זה, כי כל מה שאגיד מפרשים", הבהיר, "הללו אומרים שאני שייך לצד הזה והללו אומרים שאני שייך לצד השני. אבל באים בטענות אליי מדוע אינך מדבר. ראשי ישיבות באמריקה מתלוננים ומדברים עם גבירים שאני לא מדבר כלום".

"מה אני יכול לומר? יש כאלו שרוצים שאני אגיד שאסור ללכת לצבא. וכי אני הוא זה שצריך להגיד את זה? וכי יש בכלל צד אחרת? מה שקורה זה שיש כאלו שמפרסמים כאילו בבני ברק מתירים ללכת לצבא, וההם (הפלג הירושלמי י.כ.) עושים "ויצעקו" שאסור, ויוצאים עם מחאות גדולות. ובכך הם רק מזיקים, שכן חוץ מזה שזה שקר, הרי גם לו יהי שזה נכון, הרי היה צריך להסתיר את זה, לנגב את זה, שלא ידעו מזה. כי עכשיו יש כאלו שרואים ואומרים, הנה אני יכול ללכת לצבא, יש בבני ברק כאלו שמתירים. מי שבאמת נלחם נגד הצבא לא היה מפרסם דברים כאלו".

"בכלל, כל מה שמספרים בענין הגיוס הכל שקר וכזב. כלום אין להם בראש, כל היום צועקים גיוס גיוס. אין גזירת גיוס! לא הולכים לקחת אף אחד בכפייה! סתם עלילות! יש לי מידע שהם הולכים ומדברים עם הכתבים החילוניים, ונותנים להם כתבות, ואח''כ הם יוצאים וצועקים: הנה, ההוא כתב..."

"הם גם מצטטים את דברי חברי הכנסת שאומרים כך וכך, וזה כלום, כי תמיד היו שתדלנים שהלכו ודיברו עם השלטונות איך שצריך לדבר איתם, והתייחסו לזה בהתאם, כולם יודעים שלנו זה לא נוגע, כך היה בכל הדורות, מה זה קשור אלינו? זה הבוץ שהם מטפלים בו".

הגרא"י הוסיף כי גם על גדולי ישראל יש לו ביקורת. "מאידך, יש הרבה בעיות בבני ברק. כשאני מדבר ככה חושבים שאני מתכוון למישהו, אבל לא, כבר שלושים שנה אני מדבר נגד בני ברק, רק האנשים התחלפו. אכן אין חדש במה שאני אומר, אני רק חוזר על זה כל הזמן. לוקחים תקציבים, ועל ידי זה יש לשלטונות השפעה, וכך מידרדרים, עד כי מי יודע לאן עוד אפשר להגיע".

"אלו הצועקים הם בכלל מהמודרנים, והכל שקר, אני מדבר על הפרומע". סיים ראש ישיבת בריסק את דבריו החריפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר