לאחר המתקפה נגדו

רב העיר לבג"ץ: "עם תלמידי נמנים רבים מיוצאי אתיופיה"

בתשובה לבג"ץ, טוען פרקליט רבה של קרית גת, הרב משה הבלין כי "אין אצל הרב כל אפליה", וכי רבים מתלמידיו נמנים רבים מיוצאי אתיופיה, ומעולם לא נשמעו תלונות כלפיו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שמוליק סופר, באדיבות COL)

לפני כשנה סערו הרוחות זאת לאחר הפרסום נגד רבה של קרית גת, הרב משה הבלין, לפיו דרש לערוך בדיקת יהדות לעובדות האתיופיות בקייטרינג לי-בר בעיר, אף שלא כולן עוסקות בבישול.

על פי הדיווח אז, הרב סירב לאשר למסעדה כשרות מהדרין בשל הטלת ספק ביהדותן של הבשלניות.

השבוע, השיב הרב הבלין את תשובתו לבג"ץ בשל התביעה שהוגשה נגדו על ידי בעלי המסעדה.

בתשובה שניתנה בבג"ץ באמצעות פרקליטו ד"ר אביעד הכהן נאמר כי "תחת פיקוחו של הרב כמאה בתי עסק שבתוכם עובדים רבים מבני העדה האתיופית ומעולם לא נשמעה כלפיו טענה דומה. אין אצל הרב כל אפליה שעם תלמידיו נמנים רבים מיוצאי אתיופיה".

עוד נאמר כי "כמוהם כיוצאי ארצות אחרות, מועסקים דרך שגרה ודרך קבע במועצה הדתית, בבתי האוכל ובעסקים שהרב הבלין מופקד עליהם, כמו גם במוסדות שאליהם הוא קשור".

"מעולם לא נשמעה מצדם ולו שמץ טענה בדבר גזענותו של המשיב, אין זאת כי אם חברת לי-בר מבקשת לכסות על כשלי הכשרות הרבים שנמצאו בבית העסק ושאותם לא טרחו לפרוס בפני בית המשפט במלואם".

כפי שפורסם בתאגיד 'כאן' הרב הבלין התנה את מתן ההכשר לחברת הקייטרינג בכך שהחברה לא תעסיק יוצאי אתיופיה שקיים ספק לגבי יהדותם. בכתבה נטען כי הרב הבלין פעל משיקולים לא ענייניים, והפלה לרעה עובדות ממצוא אתיופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר