רשימה ראשונה בסדרה

מהרבנית לעיתונאית: עשר הנשים החרדיות המשפיעות

הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית יהודית יוסף, הרבנית לאה קוק, השופטת החרדית הראשונה, הד"ר שעוזרת לנשים החרדיות ונשות התקשורת - פרויקט מיוחד: הנשים המשפיעות (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: למען אחי הפקות קודש, באדיבות המצלם, באדיבות כאן חדשות וחדשות 2)

פרויקט מיוחד מבית 'מאמע': אלו הן הנשים המשפיעות במגזר החרדי. בכתבה הראשונה בסדרה, לקראת כנס 'אחת מול כולם 2', נביא עשרה שמות של רבניות ונשים המוכרות בפעילותן, בתחומים שונים. קבלו את הרשימה הראשונה בסדרה:

הרבנית לאה קוק

הרבנית קוק, מגיעה מאחת המשפחות הכי מיוחסות כיום בציבור החרדי. נכדתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, אחיינית של מרן הגר"ח קנייבסקי ובת הגאון רבי יצחק זילברשטיין.

צילום: למען אחי הפקות קודש

גם כאשר גילה נושק לגיל 60, ממשיכה הרבנית בפעילותה להחזרת נשים בתשובה ולקרב אותן אל אבינו שבשמיים, כאשר מקור פעילותה מהעיר טבריה, לשם עברה עם בעלה, המקובל רבי דב קוק, מהעיר בני ברק.

לאחר שעברו לטבריה, קיבלו עליהם את מנהגי המקום ועברו לדבר ולהתפלל בהגייה ספרדית. בתקופה זו, החלה להפיץ את תורתה ל'המון העם', שקיבל אותה בהתלהבות מרובה, עקב שפתה וסגנונה הייחודי לה. במקביל החלה לחלק ברכות ולייעץ לכל הפונה.

הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית נולדה לפני מעט יותר מחמישים שנה בשכונת בית וגן שבירושלים להוריה, הרב אליהו נתן ותרצה רוטשילד. למדה במוסדות חינוך דתיים, ובהמשך הפכה לאחת הטוענות המשפטיות הראשונות במגזר החרדי.

צילום: באדיבות המצלם

הפריצה הגדולה שלה החלה לפני כעשרים שנה, כאשר החלה למסור את שיעורי "פרשה ואישה" המופצים ברשתות השונות, והיא עוסקת בעיקר בהעצמה נשית, חשיבות השמחה וכדומה.

מספר פעמים בשבוע היא אף מוסרת שיעורים, כאשר היא גובה דמי תשלום סמליים לכניסה, על מנת לכסות את ההוצאות, כאשר לשיעוריה מגיעות נשים רבות, מכל הזרמים בחברה הישראלית - היהודית.

לתכניית כנס 'אחת מול כולם 2' לחצי כאן

הרבנית יהודית יוסף

הרבנית נולדה לפני 48 שנה בעיר לוד. אביה, הרב אברהם סודרי היה שוחט מפורסם, ואימה, הבת של רבי יצחק אבוחצירא - 'הבבא חאקי' (אחיו של 'הבבא סאלי').

צילום: באדיבות המצלם

התחתנה עם הרב משה יוסף, בנו הקטן של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, ולאחר פטירת חמותה, הרבנית מרגלית, עברה להתגורר בבית חמיה הגדול, שם הפכה להיות האישה המופקדת על כל אשר בבית.

במהלך השנים, בשנות חיי מרן, ספגה לא פעם נאצות והקנטות מגורמים שונים - אך היא לא נרתעה והמשיכה לפעול במסירות למען מרן. כיום, היא עומדת בראשות רשת הגנים מג"י, כפי שהורה לה מרן.

השופטת חוי טוקר

חוי, בת הרב רפאל וולף, נאמן ביתו של ראש הישיבה הרב שך, עשתה היסטוריה כאשר לפני כשנה וחצי הפכה להיות השופטת החרדית הראשונה בישראל.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבחרותה למדה בסמינרים חרדים כמו וולף והחדש, וגם ילדיה מתחנכים כיום במוסדות חינוך חרדים. לאחר שנישאה לבעלה, הרב יחזקאל טוקר, עו"ד וטוען רבני - למדה אף היא משפטים.

תחילה הייתה יועצת משפטית במח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), משם התקדמה והייתה לסגנית בכירה לפרקליטות מחוז ירושלים, עד מינויה לשופטת בבית משפט השלום בירושלים.

מי שהובילה למינוי השופטת החרדית הראשונה, היא שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שהצהירה על כך בראיון מיוחד שהעניקה לשלהבת חסדיאל בכנס הנשים "אחת מול כולם" בשנה שעברה.

הראיון עם שקד (צילום: קים צילום אירועים ומגנטים)

ד"ר חנה קטן

לפני כשישים שנה, נולדה בניו יורק, עלתה עם משפחתה לארץ וכאשר התבגרה, החליטה כי היא רוצה, כאביה, ללמוד רפואה והתמחתה בבית החולים שערי צדק בירושלים, לשם חזרה בהמשך בהקימה מחלקה מיוחדת לנשים.

צילום: ארכיון כיכר השבת

ד"ר קטן מהווה כתובת לנשים חרדיות רבות המעדיפות להתייעץ עם שומרת תורה ומצוות בנושאים אישיים. כיום היא עובדת כרופאת נשים ופריון במרפאות בירושלים ובני ברק.

הקימה מחלקות מיוחדות לנשים, מלבד בבית החולים שערי צדק, גם במרכז הרפואי לניאדו של חסידות צאנז בעיר נתניה, והקימה מרכז רפואי לנשים בקריית ספר.

מרים ארנטל

נולדה לפני כמעט שבעים שנה בשכונות החרדיות הוותיקות של ירושלים, למדה ב'בית יעקב' ואז התחתנה לבעלה חיים, להם נולד בנם הבכור: מנחם.

צילום: באדיבות כאן חדשות

בגיל שנה העלו הרופאים לראשונה את החשש כי הילד חולה ב'מחלה הידועה', חשש שבהמשך התברר כנכון. את הקשיים שליוו אותם אז, מינפו להקמת עמותת 'זכרון מנחם', עמותה המסייעת לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם.

מרים קידשה שם שמיים, ונבחרה לפני שנתיים להשיא משואה ביום בעצמאות, בטקס המרכזי בהר הרצל. השנה, קיבלה יחד עם בעלה את פרס ישראל.

סיון רהב-מאיר

עדיין לא בת ארבעים, אך כמי שהתחילה את הקריירה שלה בגיל שמונה, בהנחייה ובהשתתפות בתכניות טלוויזיוניות בהם ראיינה גם ראשי ממשלה, ניתן להבין כיצד הגיעה למצב שהיא נבחרת שוב ושוב בכל רשימה של המשפיעות בישראל.

צילום: חדשות 2

התחנכה בצעירותה במוסדות חינוך של המגזר הכללי, חזרה בתשובה והתחתנה עם העיתונאי ידידיה מאיר, יחד איתו היא מגישה תכנית זוגית, לצד עבודתה בכלי התקשורת המרכזיים בישראל.

רהב-מאיר פועלת על מנת לשנות את השיח בישראל ולהציג זוויות יותר יהודיות, הן במסגרת פינות על פרשת השבוע שהיא משדרת, הן במסגרת 'החלק היומי' המופץ לרבבות קוראים בכל העולם, והן במסגרת השיעור השבועי שהיא מוסרת בהיכל שלמה בירושלים, לשם מגיעים מאות מכל המגזרים.

רבקה רביץ

נולדה לפני 43 שנה בירושלים, וכמו מרבית בנות כיתתה ב'בית יעקב', סיימה את לימודיה עם תעודת הוראה ביד. לאחר נישואיה ליצחק רביץ, כיום ראש מועצת קריית יערים, החלה לעבוד כדי לפרנס את בני ביתה. הצורך להגדיל הכנסות, הביאה אותה להגיש מועמדות לתפקיד עוזרת ליו"ר וועדת הכספים.

צילום: תומר רייכמן

האיסור לעבוד אצל בני משפחה, מנע ממנה את התפקיד, שכן יו"ר הוועדה באותם ימים היה חמיה, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ אברהם רביץ ז"ל. במקום זאת, מונתה לעוזרת של ח"כ טרי, אחד בשם רובי ריבלין, כיום נשיא המדינה. רביץ המשיכה לעבוד אצל ריבלין, וכיום היא ראש לשכת בית הנשיא.

רביץ קידשה שם שמיים כאשר עלתה לכותרות בעקבות סירובה ללחוץ את ידו של הנסיך הבריטי בעת ביקורו בארץ, בשל אמונתה הדתית.

שלהבת חסדיאל

שלהבת חסדיאל, נולדה בבני ברק, והפכה להיות אחת הנשים הראשונות בעולם העיתונות, הגם שנאלצה לכתוב תחת שמות עט. בהמשך החלה להגיש תכנית רדיו והשתתפה בתכניות משודרות רבות.

שלהבת נאבקה רבות על מנת ששמה יופיע על הכתבות שלה בעיתון, והצליחה. בהמשך הקימה מגזין לייף סטייל, לראשונה לאישה החרדית.

כיום היא מייעצת לארגונים וחברות השואפות להתרחב אל הציבור החרדי, ובין היתר היא אף יועצת מיוחדת של האו"ם לענייני המגזר החרדי.

ורדית רוזנבלום

צילום: באדיבות המצלם

ורדית רוזנבלום היא עורכת דין ומהטוענות הרבניות הראשונות בארץ. במשך שנים רבות ייצגה נשים עגונות ומסורבות גט במסגרת עבודתה ב"יד לאישה" – ארגון מבית אור תורה סטון.

צילום: באדיבות המצלם
הגדלה

ורדית בוגרת סמינר בית יעקב ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שם היא תלמידת מחקר במחשבת ישראל. ורדית כותבת, מנחה ומרצה בסוגיות משפטיות וחברתיות העומדות לפתחה של החברה החרדית.

כמו כן כיהנה בוועדה ציבורית מייעצת לבתי הדין הרבניים ולמשרד הדתות, והובילה במסגרת משרד הדתות את התוכנית להכשרת רבניות לטיפול במקרי פגיעה במשפחה ובקהילה.

ורדית הנחתה את תוכנית הנשים "חכמתכם ובינתכם" במסגרת "קרן תקווה". והיא חברת סגל במכון מנדל למנהיגות, בתוכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בחברה החרדית, ובתוכנית שלוחי ציבור לפיתוח מנהיגות בחברה החרדית בשיתוף עם האונ' העברית.

ורדית עומדת בראש 'מדרשת אותות', מסגרת תורנית לנשים חרדיות המתקיימת בהיכל שלמה בחסות מכללת הרצוג.

להרשמה לכנס 'אחת מול כולם 2' לחצי כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית