רשימה שלישית בסדרה

נשות השיווק והחוקרת במשטרה: עשר הנשים החרדיות המשפיעות

הרבנית מזל עמאר, הזמרת חדווה לוי, ד"ר נחומי יפה, נשות התקשורת שאינן חוששות, נשות השיווק המובילות וחוקרת אחת - פרויקט מיוחד: נשים חרדיות משפיעות, חלק ג' (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, המכון הישראלי לדמוקרטיה ודוברות המשטרה)

פרויקט מיוחד מבית 'מאמע': אלו הן הנשים המשפיעות במגזר החרדי. בכתבה השלישית בסדרה, לקראת כנס 'אחת מול כולם 2', נביא עוד עשרה שמות של רבניות ונשים המוכרות בפעילותן, בתחומים שונים. קבלו את הרשימה השלישית בסדרה:

הרבנית מזל עמאר

אשת הרב הראשי לירושלים והראשל"צ, שעמדה ועומדת לימין בעלה הגדול כדי שיוכל להתמסר אך ורק ללימוד התורה.
הרבנית, שעברה כבר את גיל השבעים, שימשה במשך שנים רבות כמחנכת ומורה, עבודה אותה עזבה כדי להתמסר לגידול 12 ילדיה.

(צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

לאחר שגדלו, חזרה לתחום החינוך והקימה סמינר לבנות, לצד מפעלים חינוכיים רבים נוספים, אותם הקימה, ליוותה והדריכה.

בנוסף, הרבנית עמאר היא מרצה מבוקשת בנושאי הבית היהודי, ועד לסגירת המכללה החרדית בירושלים, הייתה האחראית על התכנים התורניים במכללה.

להרשמה לכנס>>>

חדווה לוי

לוי, נולדה בראשון לציון להורים מסורתיים והתחנכה במוסדות כלליים. שירתה בלהקה צבאית והפכה לפופולרית ואהודה מאוד על הקהל.

(צילום אישי)

בשנותיה הראשונות כאמנית, החלה בתהליך חזרה בתשובה, שלווה בקשיים בשל חששתה כי לא יתאפשר לה להמשיך ולהופיע על במות.

לבסוף אזרה אומץ, חזרה בתשובה והתחתנה עם חוזר בתשובה, שהיה בעבר האמרגן הראשון שלה.

כיום, הרבנית חדווה לוי מוסרת הרצאות מבוקשות מאוד, ומצליחה לרתק אליה את הקהל בעזרת שילוב הומור בדבריה. בנוסף, היא מארגנת נסיעות לקברי צדיקים, בדגש על אומן, נסיעות בהם משתתפות נשים רבות החוזרות ארצה מחוזקות.

יונת קפלן

יונת בת ה-32, נולדה וגדלה בבני ברק, שם למדה במוסדות חינוך ליטאיים. למרות שהתחילה בתחום המוזיקה, עברה עד מהרה לעולם השיווק.

(צילום: חיה כהן)

התחילה את עבודתה בתחום הפרסום אצל קובי סלע, ולאחר מכן עברה למשרד 'גל-אורן', עד שהקימה משרד עצמאי הנושא את שמה.

מתמחת ביצירת תקשורת חיובית בכלי התקשורת המגזריים. מכלי תקשורת חרדיים, ועד לתקשורת הדתית לאומית. היא מתעסקת בעיקר בלקוחות פרמיום, מוסיקה, קולינריה, מוסדות, לייף סטייל וכדומה.

שושי הלר

הלר, עורכת דין במשרד צל-ארן ושות׳, המתמחה במשפט אזרחי ובינלאומי, עוסקת במיוחד בתחום של דיני העבודה.

(צילום: באדיבות המצולמת)

ירושלמית, התגוררה מספר שנים במונטריאול, קנדה, אך העדיפה לשוב ארצה ולגדל כאן את משפחתה. עוסקת בתקשורת, כתבת, עורכת ופובליציסטית באתרי האינטרנט, בעיתונות וברדיו של המגזר החרדי.

ותיקה בפלטפורמות השונות של הדיגיטל, מנהלת קבוצות פופולאריות ופעילה חברתית, המשתמשת בניו מדיה ככלי לעשות את החיבורים הנכונים ולתת מענה וסיוע, כמעט בכל תחום, לפונים הרבים.

טלי פרקש

פרקש, בת 38, נולדה למשפחה חב"דית בבני ברק ולמדה במוסדות החסידות בעיר הולדתה ובכפר חב"ד. לאחר נישואיה עברה לעיר אלעד והחלה לעסוק בכתיבה עיתונאית.

(צילום: פלאש 90)

תחילה כתבה בעיתונות החרדית, כמו בעיתון בקהילה וברדיו קול חי, וכיום היא כותבת באתר YNEY, כאשר היא מפורסמת כאחת שלא חוששת לעסוק בנושאים שהם 'טאבו' במגזר החרדי.

טלי פרקש נחשבת לפעילה רבות בנושאי זכויות הנשים בכלל ובציבור החרדי בפרט, ואף השלימה את לימודיה באוניברסיטת בר אילן בנושאי מגדר נשי.

מלי אברהם

מלי אברהם, נולדה לפני 42 שנה בירושלים, וכיום היא אימא לארבעה ילדים ומוכרת כסופרת מוכשרת. החלה לכתוב מאז היותה בת 18, לפני 25 שנה.

בגיל צעיר זה, החלה לכתוב בשבועון משפחה, ולצד עבודתה העיתונאית המוערכת היא אחראית כיום על התכנים של 'ברמן הלפרט' (חבורת תרי"ג) ועורכת את מגזין "הורים".

המוטו שלה: סוד הקסם של כתיבה טובה הוא בעיקר אותנטיות, הנושאת את חינה של האמת.

אתי מלר

מלר, תושבת ירושלים, ובוגרת החינוך הליטאי הקלאסי, פועלת שנים רבות לשילוב נשים חרדיות בעולם התעסוקה ונחלה הצלחות רבות.

היא מנהלת תוכניות בשיתוף המרכז הבינתחומי בהרצליה, מפתחת ומנהלת פתרונות אשר מסיעות ליציאה ממעגל העוני על ידי שילוב וקידום בתעסוקה.

יזמת מנהלת ומובילה תכניות מרכזיות לשילוב וקידום נשים חרדיות בעולם העבודה מנחת קבוצות ומגשרת מוסמכת מומחית בגיוון בתעסוקה ובהובלת שיתופי פעולה בין מגזרים לקידום מטרות חברתיות.

עו"ד צילית יעקבסון

צילית גדלה בבני ברק, ועם נישואיה למאיר עברו להתגורר בגבעת שמואל.

צילית מכהנת מזה 8 שנים בהתנדבות מלאה כיו"ר בת מלך – עמותה המפעילה את שני המקלטים היחידים לנשים נפגעות אלימות במשפחה מהציבור החרדי.

בפועלה מרכזת צילית את פעילות העמותה – הן בטיפול בנשים שמגיעות למקלטים, בגיוס משאבים ובהעלאת המודעות, חינוך והסברה.

בנוסף הקימה צילית מערך ליווי לנשים שעברו תהליך שיקום ויצאו בחזרה לחברה לחיים עצמאיים.

נחמי ארדי

ארדי, בת 36, גדלה ולמדה במוסדות חינוך בעיר בני ברק וב'סמינר וולף'. לאחר נישואיה, עבדה כמוכרת בחנות נעליים, וכמזכירה במשרד אדריכלים.

(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך עברה לעבוד במשרד עורכי דין שם גם רכשה השכלה משפטית, ולאחר סיום לימודיה, החלה לעבוד בתפקיד חוקרת במשטרה, לאחר שעברה הכשרה במסגרת הקורס הראשון לחוקרות וחוקרים מהמגזר החרדי.

כיום, היא מתגוררת בבני ברק יחד עם שלוש בנותיה, ומשרתת כחוקרת במחלק אלימות משטרה במשטרת רמת גן, ומסייעת רבות לנפגעות מהמגזר החרדי.

אושרת מועלם

מועלם, בת 34 היא אחת מנשות השיווק והתקשורת המוצלחות בתחומן, את דרכה במקצועית החלה ב'קול ברמה', והצליחה לאט לאט ובגישתה הייחודית לטפס במעלה הסולם עד לתפקיד בו היא מכהנת כיום – סמנכ"לית השיווק ברדיו.

היא אם לחמישה, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים כאשר היא התמחתה בפרסום ותקשורת שיווקית מטעם 'אונו',

הצטרפה ל'קול ברמה' מהיום הראשון בו הוא נוסד, והייתה בתחום השיווק ברדיו בנוסף, ניהלה את מותג הנשים 'ואת עלית על כולנה' של הרדיו, המרכז את פעילויות הנשים של התחנה דוגמת ימי עיון, נופשים ופעילויות תוכן ייעודיות.

להרשמה לכנס 'אחת מול כולם 2' לחצי כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית