בעקבות תחקיר 'כיכר'? • האזינו

ונדליזם ב'מעלות'; השחיתו את משרדו של המנהל הוותיק

לאחר שפורסם תחקיר 'כיכר' על המתרחש ב'מעלות', פרצו בחורים אל משרדו של מנהל הישיבה וזרעו הרס וחורבן • בהקלטה שנחשפת לראשונה חושף אחד הבחורים מי הורה להם לפרוץ • האזינו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כמה שעות לאחר פרסום התחקיר ב'כיכר' בנוגע למחלוקת על הבעלות בישיבת 'מעלות התורה', הגיעה קבוצת בחורים ופרצה למשרדו של מנהל הישיבה הוותיק הרב משה ויסלובסקי, הפורעים שפכו צבע וזרעו הרס וחורבן במקום.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

בדיקת 'כיכר השבת', העלתה כי לא מדובר בפריצה ראשונה, אלא בסדרת פריצות מתכוננות, שלכאורה נעשו לטענת חלק מהבחורים, תחת הדרכתו של הגורם הדומיננטי בישיבה - יוסף פטרוב, כפי שתוכלו לשמוע בהקלטה של אחד מבחורי הישיבה.

אחד מבחורי ישיבת 'מעלות התורה' מגולל את סיפור הונדליזם

בחורי ישיבת 'מעלות התורה', הנמצאים בקשר רצוף עם מערכת 'כיכר השבת', ומדווחים על מה שקורה בישיבה מספרים, כי "בערב ראש השנה תש"פ, נשלחו קבוצת בחורים לפרוץ לבנין הישיבה לצעירים "נועם התלמוד", מיסודו של הגר"ש אוירבך זצ"ל, העומדת בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אשר פריזנד שליט"א וממוקמת בשכונת "שערי חסד" בירושלים, הפורצים בזזו את ציוד מטבח הישיבה תוך כדי שהם זורים הרס וחורבן לציוד הישיבה".

הרב ויסלובסקי שהתבשר בבוקר שלמחרת על הפריצה, הורה לאנשיו להבליג, ואף סירב להגיש תלונה במשטרה, לדבריו, בכדי שלא לגרום לחילול שם שמים.

מכתב התלונה במשטרה

לימים התברר, כי דווקא השתיקה היא זו שהביאה לחילול שם שמים, כאשר באישון ליל של ערב יום הכיפורים פרצו ששה מתלמידי הישיבה למשרדי העמותה שבהנהלת הרב משה ויסלובסקי, וגנבו מהמשרד 3 מחשבים, מכונת צילום, מאות מסמכים, ועוד, ולא התקררה דעתם עד שרוקנו את מיכל מטף כיבוי האש על שאר ספרי הקודש והציוד שנותר בישיבה.
עם בוקר הוגשה תלונה במשטרה, שמיהרה להגיע למקום לחפש אחר הציוד הגנוב, במקום התפתחה תגרה, בסופה נקראו חלק מהמעורבים לחקירה.

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'כיכר השבת', מגולל אחד הבחורים מה בדיוק קרה: "כן, בהתחלה הם סידרו את הכל. אז בהתחלה שהם סידרו הם עשו את זה שתיים לבד, סגרו את המשרד בחזרה, סידרו את כל המשרד. לקחו כאילו את כל החומרים. אחר כך קראו לעוד ארבע... לעוד שתי בחורים, עוד שלוש שיעמיסו את זה".

חלק מהונדליזם (באדיבות המצלם)

"כן, כאילו עשו את זה מסודר מאוד. אני מאוד מרוצה כאילו קודם כל עובדים בשקט בתוך המשרד ואחר כך לוקחים, לא מיד מתחילים להעביר ורעש. לא דיברו על זה, אפילו בבוקר בישיבה לא דיברו על זה מילה. בהתחלה כאילו אתה יודע חיכו לראות מה משה יגיב, אבל זה לא היה נושא בבית מדרש בכלל".

הבחור ממשיך לגולל ואומר: "בצהריים פתאום הגיע משטרה אתה יודע זה נהפך לנייעס, בבוקר זה גם כן היה דממה. כן, כל פעולה שאנחנו עושים פה גם לפני ראש השנה כשפרצנו לישיבה קטנה ולמחסן, רוקנו להם את כל המטבח. לקחנו משם חד פעמי וזה, בישיבה לא דיברו על זה מילה. כאילו, כי חצי מהבחורים התעדכנו בכלל בראש השנה, חלקם אחרי. אתה יודע וכאילו, יאללה זהו זה היה אין לך מה לנייעס על זה".

תוך כדי הדיבור, אומר הבחור: "אנחנו בכוונה עושים את זה גם. יש לנו אינטרס, יש גם לר' יוסף (פטרוב) אינטרס שהישיבה תתפקד רגיל. לא להכניס את הישיבה לרוח הזאת, והוא מצליח עם זה. זה יפה מאוד שהיום זה תופס לך ככה זה... מחר חלאס, מחר אתה כבר זה מתאדה לך, אתה עם המקווה ועם הבית הקברות... (לא ברור) אתה כאילו זהו זה התאדה מהמוח. אין לך זמן להתעסק בזה יותר מדי, זה מוצלח".

הוא מוסיף, "זה היה ממש ספונטני כזה, נכנסנו לקחנו ספסלים לבית מדרש (לא ברור) את נכנסנו ואז אתה פורץ, הוא (פטרוב) הפוך הוא אחז שאף אחד לא, הוא טען שזה לא אמור להדליק את הרוחות. הוא אמר אם אתם לא מרוקנים את המטבח, זה לא אמור להדליק, כאילו אם אתם לא נותנים מכה שמחייבת תגובה...".

הונדליזם מהיום בבוקר (באדיבות המצלם)

גורם בפלג תוקף היום בשיחה עם 'כיכר השבת' ואומר: כי "יצא המרצע מן השק, עם כל ההערכה שאנו רוחשים למי ששימש את ראש הישיבה שנים רבות, אבל כעת הוכח שוב כי השיגעון גדלות מעבירו על דעתו, זה התחיל בכפיית עצמו כראש הישיבה, והמשיך בטירוף הדעת שאני הוא "ממשיך דרכו", ולאחר מכן בצירוף חתימתו על מכתבים של גדולי ראשי הישיבות, שהרגישו נכלמים להיות חתומים איתו באותו הנייר".

"טעינו", מודה הגורם בצער, "שלא עצרנו אותו בזמן, כעת הוא מוביל אותנו לחילול ד' חסר תקדים בהשתלטות על עמותה, ועל בנין פרטי של מיטיבו ואיש חסדו של ראש הישיבה זכרונו לברכה."

הרב כי טוב עם הגר"ש זצ"ל

העברת כולל "מעלות התורה" משערי חסד לרמות

בתוך כך, הדרמה בישיבה נמשכת, כאשר כולל האברכים שע"י הישיבה העתיק את מקומו משכונת שערי חסד לשכונת רמות, כאשר עשרות אברכים בראשות ראש הכולל הרב שאול כי-טוב, מגדולי תלמידי הגר"ש אוירבך, (אחיו של יו"ר סיעת בני תורה בבית שמש הרב מלאכי כי-טוב), יתחילו את זמן חורף בכולל "מעלות התורה" ברמות.

פרישתו של הגר"ש כי-טוב מעוררת סערה רבתי בקרב בוגרי הישיבה לדורותיה, שכן הרב כי-טוב נחשב לאחד מגדולי תלמידי הגר"ש אוירבך, והינו דמות מוכרת ודומיננטית בפלג. בימים אלו אף הודיע מנהל העמותה הרב משה ויסלובסקי על אפשרות קבלת אברכים נוספים מקהל בוגרי הישיבה, לכולל האברכים "מעלות התורה" שבראשות הרב כי-טוב.

'כיכר השבת', ניסה שוב ושוב להשיג את יוסף פטרוב, בכל דרך ובכל אמצעי, אך זה בחר שלא לענות לפניות שלנו. כשיחליט לשלוח את תגובתו נפרסמה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר