פרסום ראשון

מכה למשב"ק: 'מעלות התורה' תחזור למשפחת רייכמן

לאחר דיון בבית המשפט בירושלים, פסק השופט לטובתה של משפחת רייכמן על בעלות המבנה של ישיבת 'מעלות התורה' והמבנה יתפנה ביום חמישי. הנתבעים מצהירים: "אנחנו לא נשתוק" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש בפתח המבנה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

המאבק בחודשים האחרונים על פנימיית ישיבת 'מעלות התורה', הוכרע הבוקר (שלישי), בבית המשפט המחוזי בירושלים, שפסק כי המבנה צריך לחזור לבעליו המקוריים - משפחת רייכמן.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

את משפחת רייכמן ייצגו בבית המשפט, עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין, ואלעד אליהו שמסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את עמדתנו במלואה, ושמחים שהיום נמחקה גם הבקשה לסעד זמני וגם התביעה עצמה".

בהחלטתו של שופט המחוזי עודד שחם הוא כתב: "אני מורה כי הצו הארעי שניתן (למניעת ההוצאה לפועל, ח"ב) יפקע ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00. כמו כן אני מורה על שחרור הערובה שהופקדה ע"י המבקשים בעוד כשבועיים, אלא אם יודיע המשיב עד אותו מועד כי הגיש תביעה למימוש הערובה בשל נזקים שנגרמו לו כפועל יוצא מהצו שניתן. בהתאם למוסכם, אני מורה על מחיקת ההליך העיקרי".

ראשיתה של פרשת 'מעלות התורה', החלה לאחר פטירתו של מנהיג 'הפלג הירושלמי' וראש הישיבה, הגר"ש אויערבך. משפחת רייכמן ביקשה את הנכס של פניימית הישיבה, כי לטענתה זה היה רק בפיקדון בחייו של הגר"ש ומשנפטר הפיקדון צריך לחזור חזרה לבעליו המקוריים - כפי שנחתם בחוזה על הבניין. כדלהלן:

"כל עוד הגאון ר' שמואל אויערבאך שליט"א מכהן כיו"ר העמותה וכראש הישיבה גם יחד, לא חלה חובת פירעון ההלוואה על העמותה. היה והגאון ר' שמואל אויערבאך שליט"א פסק מסיבה כלשהי לכהן באחת משתי המשרות הנ"ל או בשתיהן גם יחד, כי אז - 90 יום לאחר הפסקת הכהונה כאמור, יחול מועד חובת הפירעון של כל סכום ההלוואה, כמפורט וכנקוב לעיל".

הגר"ש אוירבך המשיך והתחייב בהסכם (סעיף 11): "העמותה, על הישיבה וכל הבא במקומה או מכוחה, יהיו חייבים לפנות את הנכס הממושכן, לסלק את ידם ממנו ולמסור אותו לרייכמן, מיד עם דרישה ראשונה, בהתאם לאמור בהסכם זה, כשהנכס הממושכן פנוי וריק לחלוטין מכל אדם וחפץ, מבלי שתהיה מוטלת חובה כלשהי על רייכמן למתן סידור חלוף כלשהו לעמותה".

ל'כיכר השבת', כי כבר בימים שלאחר הסתלקות ראש הישיבה הגר"ש אוירבך תבע הנגיד הרב יוסף רייכמן (בנו של אליהו המנוח) לממש את ההסכם שנחתם בזמנו, ולקבל את המבנה השייך לו בחזרה, אלא שלבקשת מנהלי הישיבה הוא נאות לאפשר לה להמשיך במקום, תמורת הבטחה שידאגו למצוא מקום חילופי בהקדם האפשרי.

אך לאחרונה התברר לרייכמן, כך לטענתו, כי גורמים בכירים בישיבה החליטו להתנער מההסכם עליו חתום הגר"ש, ואף החלו בניסיונות שונים על מנת להשתלט על העמותה, תוך הדחתו של מנהל הישיבה הרב משה ויסלובסקי, משום שהעז להתייצב לטובת רייכמן והודיע כי בכוונתו להעתיק את מיקום הישיבה משכונת שערי חסד.

ההסכם שפורסם לראשונה ב'כיכר'

אנשי 'מעלות', זועמים ומבהירים: "לא נשתוק על לקיחת הישיבה מאיתנו, מי שמע שיסגרו ישיבה בישראל בגלל עניינים של כסף, אנו נילחם בכל הכוח בהחלטה הזו".

"בעקבות ההליכה לערכאות, אנו פועלים לפרסם בקרוב מכתב מכל גדולי הדור - מכל החוגים, על העוון החמור שנעשה כאן, גם בהליכה לערכאות וגם על פינוי ישיבה".

ממשפחת רייכמן לא נמסרה תגובה.

הגר"ש עם יוסף פטרוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר