תחקיר 'כיכר השבת'

הבדיקה העלתה: מרבית המקוואות לא בתקן

וירוס הקורונה עשוי להדביק במים, אם הם לא מטופלים בצורה נכונה. תוצאות בדיקה מדגמית שהגיעה לידי 'כיכר השבת' מעלים תמונת מצב מדאיגה לגבי ניקיון בורות הטבילה (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בדיקה מדגמית שנערכה לאחרונה בעשרות מקוואות ברחבי הארץ, מעלה תוצאות מדאיגות: במרבית בורות הטבילה שנבדקו, בהם נכנסים עשרות אנשים מידי יום, רמת הכלור והPH היו שלא על פי התקן.

מדובר בממצאים מדאיגים לכל אורך השנה, ובימים אלו, בהם נרתם כל הציבור במאבק למניעת המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בפרט.

לפי הידוע, גם על ידי ארגוני הבריאות בעולם וגם על ידי משרד הבריאות הישראלי, וירוס לא מועבר במים, בתנאי שהם מטופלים בצורה נכונה.

על פי ההנחיות למקוואות טהרה בישראל, המים המוזרמים למקווה יהיו באיכות מי שתיה לפי תקנות איכות מי שתיה, אך רשאי המנהל להתיר הזרמת מים באיכות אחרת בתנאים שיורה, ובלבד שהם יוזרמו לתוך בור הטבילה בלבד.

"ר' אשר זעם; "הרגע תסגור את המקוואות"

בתוך בור הטבילה, ערך ההגבה (pH) יהיה בין 7 ל-8. לפי ההנחיות של חיטוי מי הבורות, המים יחוטאו באמצעות כלור, ברום או חומר חיטוי אחר שאישר המנהל.

עוד נקבע לגבי חיטוי הבורות, כי ריכוז הכלור החופשי הנותר במים יהיה בין 1.5 ל-3 מיליגרם לליטר (מג"ל); ריכוז הברום החופשי הנותר יהיה בין 3 ל-6 מג"ל.

ומה קורה בפועל? כאמור, בדיקה מדגמית שנערכה באחרונה שתוצאותיה הגיעו לידי 'כיכר השבת', העלו תמונה מצב מדאיגה.

לפניכם תוצאות של מספר מקוואות בערים ובריכוזים חרדיים:

בני ברק
קרית ספר
פתח תקווה
ירושלים
ירושלים
אלעד

גורם העוסק בתחום המקוואות אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בנתונים בעייתים, האמורים להדליק נורה אדומה אצל האחראיים, גם ללא קשר לנגיף הקורונה, ובמיוחד כעת.

"מים עומדים שאינם מטופלים נכון, הופכים למקור זיהום והדבקה - יותר מהרגיל. בור טבילה, אליו נכנסים מאות גברים בלי שיחליפו שם מים ימים ארוכים, עשוי להפוך למקור הדבקה המוני".

אותו גורם, שנחשף לתוצאות המלאות של הבדיקה כפי שהן מצויות בידי 'כיכר השבת' הוסיף כי "דווקא בימים אלו, והחשש מפני המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יש צורך בזהירות יתירה".

כפי שדיווחנו ביום שישי האחרון, ארגון ה-CDC (הרשות הפדרלית האמריקאית לבריאות הציבור) פרסם כי אין עדויות על הדבקה באמצעות בריכות שחייה. גם בישראל, גורמי הרפואה מסכימים כי הוירוס אינו עובר במים - בתנאי שהוא מטופל בצורה נכונה.

בניגוד לבריכות השחייה, בהם, לפחות ברובם המוחלט, יש מערכות דיגיטליות הבודקות את המים בכל מספר דקות ולפי זה מוסיפים את חומרי החיטוי, במקוואות - מוסיפים את הכלור בצורה ידנית.

כתוצאה מכך, לעיתים יש כמות גבוהה מידי של כלור בבור הטבילה, ולעיתים הכמות נמוכה מידי - כפי שניתן לראות בתוצאות הבדיקה המדגמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר