רגע לפני אסון

רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

כשאתה, תלמיד הישיבה, האברך, בת סמינר או כל אחד אחר, יוצא מהבית ולא שומר על הוראות משרד הבריאות, אתה רוצח. אתה מסכן אותנו, את כולנו // ישי כהן בטור אקטואלי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

רוצחים, אין מילה אחרת. זו ההגדרה הנכונה לאלו שמפרים את הוראות משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי, בטוחים שהן המלצות בלבד, ובלי לחשוב פעמיים מסכנים את חייהם שלהם, חיי משפחתם, שכניהם ובכלל.

בשבוע האחרון יצא לי לשוחח עם רופאים בכירים, כאלו שמובילים את הקרב במלחמה נגד נגיף הקורונה. כולם היו מודאגים. מודאגים מאיתנו, המגזר החרדי.

כשצפיתי בציטוטים של הרופאים, המזהירים כי הציבור החרדי יגיע למצב של איטליה, לא הופתעתי. אלו המשפטים שנאמרים במהלך השבועיים האחרונים במסדרונות משרד הבריאות ובתי החולים.

ואנחנו, הציבור החרדי, צריכים להפסיק להסתכל על כל מי שמטיח לנו בפנים את האמת - כאנטישמי. לא. מי שאומר שהעלייה בתחלואה בציבור החרדי מדאיגה, הוא לא אנטישמי. כן, יש כאלו שדואגים לנו כחברה, דואגים למדינה ולכלל האזרחים.

כשאתה, תלמיד הישיבה, האברך, בת סמינר או כל אחד אחר, יוצא מהבית ולא שומר על הוראות משרד הבריאות, אתה רוצח. אתה מסכן אותנו, את כולנו. כן, גם את המשפחה שלך. ולא, אני לא מגזים. הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, אמר לי שאלו שמפרים את ההוראות ומסתובבים ברחוב הם בגדר מחבלים. כולנו יודעים מה מחבל חופשי שואף לבצע.

כלל גדולי ישראל קראו ופסקו את המובן מאליו: לשמור על הוראות משרד הבריאות. זו חובה שלנו, יותר משל כל אחד אחר. לנו יש את הציווי של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". איך אנחנו, כחרדים לדבר ה', נחפש בעוד שבוע וחצי את המצות הכי מהודרות, עבודת יד, 'שמורה', 'חבורה' ומה לא, אבל כשזה מגיע לנושא של חיים או מוות, לא מעט מאיתנו מזלזלים.

בשיחות עם הרופאים הבכירים לא שמעתי כעס או שנאה, אלא תסכול. תסכול ודאגה. המילים לא היו פשוטות. אכן, ההגדרות הזכירו הגדרות מתקופות אחרות. אבל מה לעשות שזו האמת לצערנו. צריכים שבני ברק לא תהפוך לאיטליה. נקווה שהציבור לא מתעורר מאוחר.

פרופסור גליה רהב באולפן כיכר השבת

ומשפט אחד על 'הפלג הירושלמי: מי שעוקב אחרי יודע שאני מתנער מכל המתקפות על אנשי 'הפלג'. אני לא מסכים עם הדרך שלהם, חונכתי אחרת, אבל אני מכבד כל קהילה באשר היא.

אבל מה שקורה אצלם בימים האחרונים לא ניתן להסבר. אם זה תלמודי התורה הפתוחים, בדווקא, ואם זה מסע ההלוויה אמש של הרב צבי שינקר זצ"ל בבני ברק.

כולנו. ספרדים, ליטאים (מ'דגל' ומ'הפלג') וחסידים צריכים להפנים: מדובר בסכנת חיים. הנושא פה הוא חיים או מוות. תראו מה קורה לקהילות היהודיות בארה"ב ובאירופה. פחד. אימה. עומס הלוויות שלא ניתן לשליטה.

אנחנו צריכים שהאסונות יגיעו לערים החרדיות בישראל, כדי להפנים את גודל ומסוכנות השעה? יפה שעה אחת קודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר