תיעוד מחריד

אל תהי צדיק הרבה: טובלים ושרץ בידם/ טור

יש הנחיות הלכתיות כיצד ניתן להיטהר בלי לטבול במקווה, ויש הוראות ברורות האוסרות בימים אלו על הגברים לטבול • אבל כמה רשעים, במסווה של צדקנות, מסכנים את כולנו (טור דעה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
טובלים בפח אשפה ובמקווה כלים (צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים)

בשבועות האחרונים, עסקתי בתחקיר אודות ניקיון מי המקוואות. בלי שום קשר לנגיף הקורונה המשתולל בימים אלו בארץ הקודש, הממצאים העלו שבחלק גדול ממקוואות הגברים, המים אינם מחוטאים לפי התקן הנדרש על ידי משרד הבריאות.

אין כאן המקום לדון בשאלה מה גורם לכך, למרות שמכניסים כלור לתוך בורות הטבילה של מקוואות הגברים, אך המשמעות ברורה: מדובר במים שיכולים להדביק ולהעביר וירוסים מאדם לחבירו.

הכלל ולפיו 'וירוס לא עובר במים', תקף רק במים שמטופלים בצורה נכונה. אחרת, המים העומדים הופכים להיות למקום מסוכן יותר מהרגיל.

סכנת המקוואות בימי הקורונה ובכל השנה

בשל התפשטות נגיף הקורונה, ובהתאם להנחיות מרבית הרבנים, נסגרו רבים ממקוואות הגברים בישראל. אך היו שהשאירו את שעריהם פתוחים, והיו שמצאו 'פתרונות' שונים ומשונים.

ביום שישי האחרון, הופצו ברשתות תיעודים של אנשים שנכנסים לטבול במקווה כלים או בתוך פח אשפה שמולא במים (שאובים?). של אנשים שנכנסים למקווה דרך החלון, או של שוטרים הנותנים דו"חות למקוואות פתוחות עם יותר מעשרה אנשים בפנים.

אותם אנשים, וודאי יצאו בתחושה רוחנית עילאית. הנה, למרות האיסור המפורש, הצלחנו במסירות נפש לטבול ולהוסיף טהרה לכבוד שבת קודש.

אם תשוחחו עם אותם עלובי נפש, מסכני חיים וטהרנים דוחים, וודאי תשמעו מהם השוואות על הימים בהם אסרו על טבילה, ויהודים חירפו נפשם במסירות נפש לשבור את מי הקרח מעל הנהר הקפוא כדי להיטהר.

הסכנה במקווה: הפרופסור מסביר באולפן 'כיכר'

אבל אל תתנו לאותה צדקנות מזויפת להטעות אתכם. הם לא צדיקים, הם רשעים. שמסכנים את החיים של כולנו בשביל מעט תחושת עונג מזויפת של חוויה רוחנית.

כן, אני מדבר על אלו שנכנסו לטבול במקווה כלים, וזיהמו את המים בו הטבילו אחר כך כלים, ששימשו אחר כך למאכל. והיה אם יתברר שאתה נשא של נגיף הקורונה, ובגללך נדבק אדם מבוגר שחלה ואולי גם מת. נראה לך שתעלה למדור השביעי בגן עדן בזכות מסירות נפשך לטבול בערב שבת? האם עשית נחת רוח לבוראך כאשר צפצפת על הנחיות גורמי הרפואה, על הוראות הרבנים והעדפת את טובתך האישית תוך סיכון חיי אדם?

רוצים להוסיף טהרה לכבוד שבת קודש? בהחלט. הנה כמה דרכים: להתקלח תחת זרם מים חזק במקלחת למשך 4 דקות עד שיישפכו עליך תשעה קובין מים שאובין, או ליטול ידיים ארבעים פעמים כפי שלימד הבן איש חי, שמטהר כמו מקווה.

"ר' אשר זעם; "הרגע תסגור את המקוואות"

אבל לסכן חיים של אנשים של אחרים? מי התיר זאת לכם? שלמה המלך כבר הזהיר אותנו בקהלת, "אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה, וְאַל תִּתְחַכַּם יוֹתֵר, לָמָּה תִּשּׁוֹמֵם". על רוצחים בפוטנציאל, שמסכנים חיים כדי למלאות את סיפוקם הרוחני האישי, מתאים לומר את הביטוי של חז"ל של טובל ושרץ בידו - רק שהשרץ הזה, עוד יהרוג את כולנו.

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר