בהסכם הקואליציוני

לדרישת גפני: יהדות התורה הכניסה הסתייגות לסעיף הריבונות

עמדותיו המדיניות של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני השפיעו, כך מתברר, על סעיף ההצבעה בעד החלת הריבונות ביו"ש, בהסכם הקואליציוני שחתמה סיעתו עם מפלגת הליכוד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב וגפני. ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

סעיף בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, הנוגע לסיפוח אפשרי של שטחים ביהודה ושומרון והחלת ריבונות ישראלית עליהם, שונה - בעקבות התערבותו של בכיר הסיעה ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, זאת כדי לא להכעיס את ארה"ב. כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור, רבות דובר במערכת הבחירות האחרונה על יחסה של יהדות התורה לסוגיות המדיניות והביטחוניות, זאת בשל קריצת המפלגה לחלקים בימין ובציונות הדתית, בתקווה לקבלת קולותיהם.

טרם הבחירות, התנתה קהילתו של הרב דוד חי הכהן בבת ים, כמו גם גורמים נוספים בהתיישבות, כי חברי המפלגה החרדית ירימו בעתיד את ידם בעד כל ריבונות וסיפוח שיובאו לאישור על ידי הממשלה.

ואכן, הצצה לפילוח הקולות ביום הבוחר האחרון, בהתנחלויות לא מעטות, מגלה עלייה של עשרות עד מאות אחוזים ב'הצבעה סרוגה' עבור האות ג'.

איש 'דגל' פינדרוס מלקט קולות בהתנחלות רבבה (ארכיון. באדיבות המצלם)

כעת נודע, כאמור, כי סעיף בהסכם הקואליציוני הנוגע לסיפוח אפשרי והחלת ריבונות, שונה בהתערבותו של יו"ר דגל התורה ח"כ גפני, במטרה שלא לעורר את כעסו של הממשל האמריקני.

גפני, הידוע בדעותיו המדיניות הקרובות באופן עקרוני לצד השמאלי במפה הפוליטית, דאג כי בסעיף בו מתחייבת המפלגה "לתמוך בכל עמדה של ראש הממשלה הנוגעת באופן ישיר או עקיף לעניין החלת הריבונות", יתווספו המילים "בכפוף להסכמה עם ארה"ב".

יצוין, כי שאר חבריו ש גפני לסיעת יהדות התורה, גם מאגודת ישראל החסידית, לא הביעו כל התנגדות לדרישתו זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר