הרופאים הבכירים מדברים

עדות: "בני 40 ו-50 נפטרו לי בידיים - מקורונה. הם צעירים!"

במסיבת עיתונאים מיוחדת, התריעו מנהלי המחלקות הפנימיות ומחלקות הקורונה בבתי החולים: "הקורונה היא מחלה קשה, שלא מבדילה בין מגזר למגזר; זה בידי כולנו" • צפו בהם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך 'האיגוד הישראלי לרפואה פנימית' בפייסבוק)

בכירי הרופאים בישראל, המשמשים כמנהלי מחלקות קורונה ומחלקות פנימיות בבתי החולים, התייצבו אחר הצהרים מול המצלמות כדי להציג בפני בציבור באופן בלתי אמצעי, את המציאות הקשה.

בין הדוברים היה ד"ר גדי סגל, מנהל מחלקת הקורונה במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר, שאמר: "הקורונה אינה מחלה שפוגעת רק בקשישים או אנשים עם מחלות כרוניות. היא פוגעת באנשים צעירים, גם בני 40, 50 ו-60 הם צעירים".

"מניסיון אישי, אחרי אנשים שנפטרו בידיים שלי, אני אומר לכם: המחלה הזו היא לא שפעת!".

ד"ר יונה קיטאי, מנהלת מחלקת קורונה בבית החולים מאיר, תיארה: "הבוקר מצאתי מחלקה מלאה עד אפס מקום. לטפל בחולה קורונה זה קשה יותר מלטפל בחולה רגיל".

"אנחנו צריכים להתמודד עם קוצר הנשימה שלך עצמך בתוך המיגון, עם האדים שמסתירים על מגן הפנים", הסבירה, "ותוך כדי להמשיך לבצע פעולות רפואיות ולהמשיך להיות אדם חומל ורגיש".

היא הוסיפה: "אני כאן היום, כי לתחושתי הציבור בישראל לא מבין את חומרת המחלה ואת השלכותיה. מה שמחכה לנו בחורף הקרוב הוא הרבה יותר גרוע. המדינה צריכה להתכונן לדבר הזה ברצינות, זאת תהיה קטסטרופה".

צפו בזעקת הרופאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר