"בגלל שאנחנו יהודים"

"משבר הומניטרי": אלפי חסידים תקועים בגבול אוקראינה

כ-2,500 חסידי ברסלב וילדיהם תקועים מספר ימים בגבול בלארוס - אוקראינה • האלפים נמצאים בשטח שבין המדינות ללא אפשרות יציאה • אוקראינה מתעקשת שלא להכניסם • תיעוד (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: ש.ש וללא קרדיט)

אלפי חסידי ברסלב תקועים, כבר מספר ימים, בגבול בלארוס - אוקראינה, לאחר שביקשו להגיע לציון רבי נחמן בעיירה אומן, בימי ראש השנה. באוקראינה מתעקשים שלא להכניסם לשטח המדינה בשל החשש מהתפרצות קורונה והאיסור על כניסת זרים.

אמש (שני) אלפי החסידים הוכנסו לשטח החוצץ בין אוקראינה לבלארוס, מולם הוצבו מאות לוחמי משמר הגבול האוקראיני שלא מאפשרים את כניסתם.

במהלך הלילה הגיעו נציגי 'הצלב האדום' בכדי לחלק לחסידים סמיכות ושתייה, בכדי שיצליחו להעביר את הלילה בקור האוקראיני.

בישראל ממשיכים לנהל שיחות עם נציגי אוקראינה בניסיון לפתור את המשבר ולהכניס את החסידים לאוקראינה. שר הפנים, אריה דרעי, שוחח ביממה האחרונה עם בכירי משרד הפנים האוקראיני והשגרירות בכדי להביא לפתרון המשבר, אך גם בשלב זה אוקראינה מתעקשת שלא להכניסם.

במזכירות חסידות ברסלב אמרו הלילה: "המשבר בבלארוס הופך למשבר הומניאטרי. בעקבות הגעת עוד מאות חסידים למעבר הגבול 'גומל' משמר הגבול האוקראיני הזרים כוחות ומפקד הגבולות האוקראינים הגיע אישית למקום לפקח שאף אחד לא ייכנס.

"בכך, הפכו החסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס לתקועים במעבר שבין המדינות והמצב במקום הפך למתוח מאוד.
החסידים שמתעקשים לקיים את אמונתם וציווי רבם להגיע לראש השנה לאומן - תקועים בשטח שבין שתי הגבולות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה".

במזכירות הוסיפו: "הנוכחים קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים עוד הלילה ל-2500 נפשות בהם עשרות ילדים ונשים העומדים ניצבים מול חיילים אוקראינם חמושים.

במזכירות מסרו: "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית".

אריה דרעי בראיון חג ל'כיכר השבת'

כזכור, בראיון חג ל'כיכר השבת', התייחס השר דרעי לסוגיית אומן ואמר: "קודם כל אפשר להבין אותם. כל מי שרגיל לנסוע כל שנה לאומן, גם כאלו שלא חסידי ברסלב. הם לא מעלים על דעתם לא להיות באומן. אני מבין את הזעם, מבין את הכעס. מצד שני, כל אחד מבין שלעשות קיבוץ של עשרות אלפי איש - גם זה מסוכן. היה צריך לעשות איזון.

"לצערי, כשהיינו באמצע למצוא את האיזון, פרופסור גמזו עשה טעות במכתב לנשיא אוקראינה, מכתב קשה שגרם לנזק גדול, גם אנטישמיות, גם נזק שקשה לשכנע אותם, הם לא מבינים, 'לא יכול להיות שגמזו שלח מכתב על דעת עצמו', קשה מאוד.

"אני מנסה, רוב הדברים בשקט. הכנסתי כמה שיכולתי. יש משלחות קטנות שאוקראינה הסכימה לקבל. מה שמטריד אותי אלו החסידים שתקועים בבלארוס, אני יכול להתחייב לעשות השתדלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר