מעמד ה'שטייענדיגע תורה'

הרבי מבעלזא: 'רבנים מתערבים, כאילו התורה בכיס שלהם'

במהלך המעמד הנערך במוצאי שמחת תורה, התייחס האדמו"ר מבעלזא לתקופת ה'קורונה', עקץ את מי שחושב שרק דרישות הרשויות זו התורה וקרא: "להמשיך את החיים התורניים כרגיל" (חסידים, ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מבעלזא. ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

האדמו"ר מבעלזא נשא אמש (מוצאי שמחת תורה) דברי חיזוק לכלל החסידים במהלך ה'שטייענדיגע תורה' (דברי חיזוק הנאמרים בעמידה מידי שנה, במוצאי שמחת תורה), ובמהלכם התייחס לתקופת הקורונה, בו כולנו נמצאים.

בדבריו, אמר הרבי, כי בשמחת תורה כידוע מוציאים את כל ספרי התורה ורוקדים איתם, זאת כדי להראות שללא התורה הקדושה אי אפשר להתקיים, ורק עם התורה הקדושה נוכל להחזיק מעמד בכל מצב.

עוד אמר הרבי כי "אנו מצויים בתקופה קשה שבעזרת השם תעבור, שבה ישנם קשיים בכל מה שקשור למעשים ולדרכי ההתנהגות, וכי יש פנים לכאן ולכאן. יש החושבים שצריך לרצות את דרישות הרשויות, כאילו רק זאת התורה, וישנם רבנים שמתערבים ונותנים עצות כאילו שהתורה נמצאת בכיס שלהם.

"אנחנו צריכים לדעת שעלינו להמשיך את החיים התורניים כרגיל, וה' יעזור של יהיה שום נזק בדבקות של כולנו בתורה ובתפילה כמנהגי ישראל בכל הדורות".

בדבריו אף שיבח האדמו"ר את הבחורים והאברכים ואמר כי "אשרי הבחורים והאברכים שלמדו תורה גם כשלא היו משגיחים וסדרים רגילים, ובזכות זאת נזכה לחורף בריא ולישועת ה' במהרה".

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו ב'כיכר השבת' דברים שאמר הגה"ח רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת המקובלים, בשיחת חג לביטאון החסידות, במהלכם התייחס בהרחבה לגישת האדמו"ר מבעלזא לנגיף הקורונה.

"להגיד שאין קורונה זו טמינת ראש בחול", אמר הגר"פ פרידמן, "לא רק שאין הכחשה, אלא שכולנו חייבים לדעת שעת צרה היא ליעקב. יהודים רבים - בתוך כלל בני האדם בעולם - סובלים מהשפעות הנגיף, הן במישרין והן בעקיפין.

"הקב"ה שלח אלינו יצור קטן שהפך את העולם כולו. זו עובדה. כיהודים מאמינים אנחנו חייבים להפנים שלא מדובר ב'ווירוס סיני' ולא ב'מגפה'. ההגדרות הללו הן לא נכונות עבור יהודי מאמין. בפרט לנו, האמונים על דרך הבעל שם טוב הקדוש, שכל דבר בעולם נעשה בהשגחה פרטית.

"הקב"ה מדבר אלינו. אם נרצה להעניק כותרת להשגחה הפרטית הזו, בורא עולם רוצה שנפנים שיש מנהיג לבירה. שאנחנו בידיו ועלינו להתחזק בביטחון בו.

"ובקשר למה שאנשים תוהים על הצורה הייחודית בה נוהגת בעלזא בימים אלו, חייבים להבין דבר אחד: את מה שיודעים כולם - ואף הרבה מעבר לכך - מרן שליט"א יודע ומבין בעצמו. הנתונים כולם הונחו בפניו בכל התפתחות שהייתה.

"למרות שהוא ראה הכל, הוא החליט לנהוג בצורה שונה מרבים אחרים. אבל שום החלטה לא התקבלה בקלות, חלילה. הכל נעשה בכובד ראש ולאחר שיקול דעת מעמיק ורציני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר