הגר"ח; "לפתוח"

מה עם מוסדות הלימוד? הליטאים - ספק; החסידים - ייפתחו

בעוד מערכת החינוך הארצית, תפתח בהדרגה במהלך השבועות הקרובים. מוסדות החינוך החרדי, ייפתחו ככל הנראה במהלך השבוע הקרוב • הגרי"ג: עדיין לא הכריע • ב'חסידויות' - קונצנזוס (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חיידר בירושלים, אילוסטרציה בלבד (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

על פי הפרסומים של משרד החינוך, מערכת החינוך אמורה להיפתח בהדרגה במהלך השבועות הקרובים. אך ל'כיכר השבת' נודע, כי על פי הוראת רוב גדולי ישראל, תלמודי התורה, ייפתחו או בהסכמה או שלא - כבר ביום ראשון הבא.

בחסידויות הגדולות ואף שאינן, מתכוונים לפתוח מחדש את תלמודי התורה כבר בשבוע הקרוב, למרות האיסור של משרד הבריאות והחלטת הקבינט בנושא.

במוסדות החינוך הליטאיים, רובן ייפתחו ככל הנראה כבר בתחילת שבוע הבא, וזאת לאור רצונו ובקשתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, שדרש היום, למצות את המו"מ עם הממשלה, כדי שיאשרו פתיחה כבר ביום ראשון הבא, ובאם לא יאשרו - לעשות זאת ללא הסכמתם.

ת"ת בזמן קורונה. ארכיון 'כיכר'

עם זאת, ל'כיכר השבת' נודע, כי הגרי"ג אדלשטיין, סבור כי אין לפתוח את תלמודי התורה כלל - כדי לא להרגיז את המדינה ולא להכעיס את הציבור החילוני, אך לעת עתה, עדיין לא נתן הוראה מפורשת מה לעשות.

גורם חרדי בכיר אמר ליקי אדמקר ב'וואלה', כי "ההתייעצויות הן בעיקר בקרב מנהלי מוסדות המזוהים עם הזרם הליטאי, והן נעשות מול הרבנים, מומחים רפואיים וגורמי מקצוע אך לא מול הממסד הרשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר