מסמך מטלטל

מכתבו של הילד, שהושאר בחנות: "לא מבינים אותי בחיים"

בחנות כלי בית בירושלים, על אחד המוצרים - איתר המוכר מכתב עלום שם, שהשאיר אחריו ילד, ובו זעקה מנהמת לבו: "להתחשב יותר בילדים ולא לפגוע בהם כי כל ילד הוא נשמה!" | מסמך (חרדים)

אילוסטרציה; למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

"כותב לכם ילד, שקצת לא מבינים אותו בחיים", בשורות אלה, פותח ילד חרדי, אלמוני, את מכתבו, אותו כתב בכתב ידו, אשר זועק זעקה כואבת, מנהמת לבו, זעקה אשר חשוב שתהיה מונחת בפני כל הורה ומחנך.

את מכתבו המיוחד והמטלטל, בחר הילד להשאיר בחנות ירושלמית, "אימפריית החסד" שמה, חנות המוכרת כלי בית, ודרכו הוא מבקש לפנות ולבקש - "להתחשב יותר בילדים".

המכתב, בשורותיו המעטות, מאיר באלומת אור בוהקת את נפשם הרכה של הילדים, אשר לעתים מוצאים עצמם מתמודדים עם אתגרים - אשר בעיניהם נראים כעצומים, בעוד המבוגרים מתקשים להבחין בכך.

"להתחשב יותר בילדים"

"שלום לכם עם ישראל!", פותח הילד את מכתבו, "כותב לכם ילד שקצת לא מבינים אותו בחיים, בתקווה שהמכתב הזה יעזור לילדים אחרים שמתמודדים כמוני".

"המורה שלי חושב שאני צריך ריטלין, ואולי באמת אני צריך - אבל זה לא אומר שהוא צריך לצעוק לי את זה כל 5 דקות בפני כולם!", זועק הילד בכאב.

"קורא מודעה זו", מוסיף הילד לסיום, "אנא שים לב, להתחשב יותר בילדים ולא לפגוע בהם כי כל ילד הוא נשמה!".

מכתבו של הילד שהושאר בחנות

"הרצאה שלימה בשורות בודדות"

איש חינוך ותיק, אשר התוודע למכתב דרך 'כיכר השבת', אומר לנו כי "מדהים כיצד הילד מצליח לקפל בשורות בודדות, הרצאה שלימה. ראשית, אסור למורה לספר בכיתה מי צריך ריטלין; בהנחה והילד כלל לא נוטל זאת, והדבר נאמר כדי להקניטו - ברור שאין לכך מקום.

"דבר שני, הילד בעצם מבקש בקשה כה פשוטה - להתחשב בילדים, לא לפגוע בהם, אין מישהו שלא יסכים עם זה. אני מתקשה להשלים עם זה, שיש פה ילד שמרגיש כה פגוע, ויתירה מכך - אין לו לאן לפנות, אלא משחרר את הפצע שחרך את לבו באמצעות מכתב, אותו השאיר בחנות, כדי שהוא יתגלגל הלאה וזעקתו תשמע".

"עלינו ללמוד ממכתב זה", הוא מוסיף, "כמה חשוב לשמור על כבודם של ילדים, הם הרבה יותר חכמים ממה שנראה לנו, ועד כמה הכרחי לשוחח עם הילדים שלנו, לעקוב כל הזמן לראות אם יש שינויים כאלה ואחרים, כדי ללמוד אם משהו מעיק עליהם ולמהר לפתור אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר