"הוצאה להורג"

השופט שחרר את היורה בפורץ; המדינה ערערה

בית המשפט דחה את טענת המדינה כי יש להאריך את מעצר האדם שירה בפורץ וכינה אותה "טענה בעלמא". המדינה בחרה לערער על כך, והקשיש יישאר במעצר עוד לילה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

אריה שיף (70), תושב ערד שירה למוות בבדואי שניסה לפרוץ לרכבו, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית, בניגוד לעמדת המשטרה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של היורה, אך לאחר שהמדינה הודיעה כי תערער על כך, שחרורו עוכב ביממה.

נציג המשטרה בדיון, רפ"ק יוסי שרפי, אמר לשופט כי שיף חשוד בעבירה של כוונה לרצח באדישות, הכוללת גם סעיף של מסוכנות. גורם המעורה בחקירה אף ציין כי "מדובר בהוצאה להורג".

עמדה דומה השמיע גם נציג הפרקליטות עו"ד יניב צרי, שהוסיף: "אנחנו רוצים לסיים את החקירה הזאת בצורה רגועה ובלי להתעסק עם עררים. הגשת כתב האישום היא עניין של ימים, אפילו עד לסוף השבוע".

רפ"ק שרפי תיאר, כי "החשוד נראה מכוון את הנשק לעבר חלון הרכב, רואה את הנהג ויורה ללא היסוס לעבר פלג גופו העליון. כעת קיים חשש ששיף יימלט מאימת הדין".

מנגד, סנגורו של שיף עו"ד עידן שני טען, כי "הוא היה זה שהזמין את המשטרה ומד"א, ואף הפנה את המשטרה למצלמות האבטחה. הוא פעל בעיניים של איש חוק, וניהל את האירוע. עבריין היה מוחק את הראיות. כמו כן, שיף מסר גרסה, ולא שמר על זכות השתיקה".

כאמור השופט עודד כהן הכריע כי יש לשחרר את היורה בן ה-70 למעצר בית, מאחר ו"הטענה כי המשיב ינסה להימלט, היא טענה בעלמא", אך לבסוף הוא יישאר במעצר עוד לילה בשל כוונת המדינה לערער על שחרורו.

כזכור, אמש הפגינו עשרות מתושבי ערד בעד שיף, והסבירו: "אנחנו לא בעד להרוג אנשים. אבל כי יש פה מכה של גניבות שמגיעה בעיקר מהמגזר הבדואי, ואריה שיף סבל מגניבות רכב עד כדי שחברות ביטוח לא הסכימו לבטח אותו".

"כמוהו יש עוד רבים בערד שנפגעו יותר מפעם אחת. אריה הוא מלח הארץ. אדם משכמו ומעלה. המקרה שקרה מאוד מאוד מצער. לדעתי, אדם צריך להגן בחוק על ביתו, בני ביתו ורכושו", הוסיף מפגין אחר שצוטט ב-ynet.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר