במענה ל'כיכר' • צפו

יאיר לפיד: "נהיה הגונים ולא נפסול את המפלגות החרדיות"

חבר הכנסת יאיר לפיד, כינס מסיבת עיתונאים והסביר איזו ממשלה יקים - יחד עם בנט והוסיף, כי הוא לא מאמין שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה • "אהיה הגון עם החרדים", אמר ל'כיכר' (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, הערב (צילום: הטוויטר של יאיר לפיד)

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הוא הצהיר כי הוא בטוח שהנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה - באם נתניהו לא יצליח וקרא לממשלה רחבה, בנוסף, במענה לשאלת 'כיכר' הבהיר את עמדתו כלפי הציבור החרדי.

בפתח דבריו אמר: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. אנחנו חייבים ממשלת אחדות ישראל, לא ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל".

"בשנתיים האחרונות הפוליטיקה רק כיתתה את הפצעים. אנחנו רוצים עכשיו ממשלה רגילה - כי זה הדבר הנכון. אני מצטרף לדבריו של בנט - שישראל לפני הכל".

"בממשלת האחדות", הבהיר לפיד: "תהיינה מפלגות ימין, מרכז ושמאל. נפגשתי עם ראשי מפלגות, וכולם מבינים שזו העת לשים את השנאה בצד ולעבוד יחד. לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל אזרחי ישראל".

"זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות".

"אנחנו מאמינים בטוב משותף", אמר לפיד, "זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות".

לפיד ענה לשאלת אחד העיתונאים שהשתתף בהצהרה ואמר: "לא מדבר על המנדט בענייני מחירים. אופתע מאוד במידה והנשיא לא יטיל עליי את מלאכת ההרכבה הבאה".

לגבי השאלה, למה לא השתתף בטקסים הממלכתיים ענה: "לא מוכן יותר להיות קהל בטקסים שראש הממשלה מפקיע את כל הדברים החשובים למדינה לטובתו. העדפתי להיות בנגבה בצניעות ובשקט".

"גמרתי לשבת להסתכל על נתניהו מפאר את עצמו ברגעים החשובים ביותר לציבור הישראלי".

כתב 'כיכר השבת', שהשתתף בהצהרה שאל את לפיד לגבי המפלגות החרדיות, האם הוא קורא להם להשתתף בממשלה: "אנחנו לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים, כי אנחנו לא מוכנים להיות שותפים בחשוכים ובכאלו שתומכים בברוך גולדשטיין, אני לא יודע אם הם יהיו בממשלה אבל תהיה הגינות כלפי הציבור החרדי".

לפיד עונה לשאלת כתב 'כיכר השבת' (הפייסבוק של לפיד)

"בתקופת הקורונה הקפדתי על שיח אחראי כלפי הציבור החרדי", הוסיף לפיד.

יאיר לפיד החליט לפני כשבוע וחצי, בערב יום השואה, לטוס לארה"ב במה שהוגדר כ"חופשה פרטית", ואח"כ התברר כדיונים פוליטיים שקיים עם יועצו הקרוב. יו"ר 'יש עתיד', בן לטומי לפיד ניצול השואה, הודה על הטעות שעשה, במענה לשאלת 'כיכר השבת': "בדיעבד אני שואל את עצמי אם זו לא הייתה טעות".

עם זאת, במענה לשאלת כתבת וואלה! טל שלו, לפיד לא חזר בו על החלטתו שלא להתייצב בטקסי הזיכרון הממלכתיים: "לא מוכן יותר להיות קהל בטקסים בהם ראש הממשלה מפקיע את כל הדברים החשובים למדינה לטובתו. העדפתי להיות בקיבוץ נגבה בצניעות ובשקט. גמרתי לשבת להסתכל על נתניהו מפאר את עצמו ברגעים החשובים ביותר לציבור הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר