הקרב על הגבעה

גרסת פלג 'המחבלים' בפוניבז': "מדובר באלימות מתוכננת"

האלימות בישיבת פוניבז' - גרסת 'המחבלים': לאחר יומיים רצופים של אירועים בגבעת הישיבה, הפלג של 'המחבלים' מציג את גרסתו: "הכל מתוזמן מראש, האלימות מכוונת" - וחושף תיעוד חדש (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המהומת בישיבת פוניבז' (צילום: ללא קרדיט)

כשוך המהומה היום (שלישי) בישיבת פוניבז', פלג 'המחבלים' מציגים את גרסתם לאירועים האחרונים ומאשימים בשיחה עם 'כיכר השבת' את הפלג השני, פלג 'השונאים', ומציגים סרטונים שצילמו המוכיחים לטענתם כי מדובר באלימות מתוכננת ומכוונת.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', הרוחות בישיבת פוניבז' סוערות מזה יומיים בתפילת מנחה, בשל אירועי אלימות בין תלמידי הישיבה, משני הפלגים.

"צריך לזכור", מסביר בחור בפלג 'המחבלים', בשיחה עם 'כיכר השבת', "בכל שעות היממה גבעת הישיבה, היכל הישיבה, הפנימיות, חדר האוכל, שקטים לחלוטין, אין פרץ ואין צווחה והכל על מקומו בשלום. 'זמן קיץ' התחיל במרץ גדול ובשטייגען טוב, כשהיכלי התורה ובתי המדרש בכל גבעת הישיבה הומים באלפי לומדים - בחורים ואברכים, ששוקדים על התורה ועל העבודה.

"אתמול, בתחילת תפילת מנחה, כאשר בהיכל הישיבה פתחו המוני הבחורים משני הפלגים בתפילה, לפני התיבה ניגש הגר"א כהנמן כמידי יום ביומו, אך כאשר נכנס הגאון רבי אשר דויטש מראשי הישיבה למקומו הקבוע, התפרץ לעברו אחד מהר"מים בפלג 'השונאים', והחל לתקוף אותו.

"הבחורים שנכחו במקום ניגשו להגן על מורם ורבם הגר"א דויטש, ובמקום התלהטו הרוחות, כשכמובן התוקף היה נראה די מרוצה מהמהומה שהתחוללה בעטיו".

לטענת בחור אחר מ'המחבלים', "הכל היה מאורגן ומתוזמן עד הפרט האחרון, מ'יבוא' בחורים גברתנים מישיבות אחרות, בכדי לבצע - בשכר - את העבודה השחורה והאלימה, ועד לחלוקת תרסיסי גז למחוללי האלימות. ראינו כיצד ל'מישהו מסוים' ישנו אינטרס עליון בהבערת השטח, והוא פעל לשם כך במודע ובכוונה תחילה, בהתארגנות ותכנון. למותר לציין כי תמונות הגברתנים שהובאו מבחוץ הופצו ברבים וגם אנשי הצוות בישיבה ממנה הם הגיעו לא האמינו למראה עיניהם.

"אך אותו גורם לא אמר די, ולאחר שבכל שעות הערב הופצו הודעות לתקשורת, על הפגנה מתוכננת הערב מול תחנת המשטרה, אותם גורמים המעוניינים בהבערת הישיבה המשיכו גם היום לחולל אלימות מופרזת".

לגבי האירועים שהתרחשו היום בהיכל הישיבה, בהם נראה ר' לייבל כהנמן מותקף באכזריות, אומר הבחור: "כפי שנראה בסרטונים המתפרסמים כאן לראשונה, תפילת מנחה מתחילה כסדרה בלי שום הפרעות, לפני התיבה ניגש הרב אריה ליב כהנמן ('לייבל') לרגל היארצייט של אמו מרת אלישבע ע"ה, והכל התנהל על מי מנוחות.

"ולפתע יש מאין הגיחו כעשרה בחורים מפלג השונאים, והחלו לצלוף מטחים של גביעי לבן על כל המתפללים בהיכל הישיבה, בזה אחר זה. אף אחד לא מנע ולא מונע מהרב כהנמן להיות חזן, מי שגרם לכל המהומה האדירה, אלו תלמידיו שבמכוון ובזדון הרסו את התפילה בישיבה ולא אפשרו להתפלל".

לסיום, אומרים שני הבחורים, "למול הסרטונים שמתפרסמים כאן, כל הסיפורים המצוצים, על מה שהתרחש או לא התרחש היום בתפילת מנחה בישיבה, יראה הציבור וישפוט. ואם תמונה אחת שווה אלף מילים, הרי שסרטון אחד שווה אלף תמונות".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'כיכר השבת, כי מנהל הישיבה הרב לייבל כהנמן הוכה, נפצע קשה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, לאחר שנפצע ממכות שספג מיריביו.

"דבר שלא היה כמותו", אומרים בחורי ישיבת פוניבז' ל'כיכר השבת', על מה שאירע בשעה האחרונה (שלישי) בגבעה, עת שהאימות בין הצדדים שברה שיא חדש.

"ההתפוצצות נרשמה, כאשר מנהל הישיבה, לייבל כהנמן, ניסה להתערב לטובת אביו, נשיא הישיבה הרב אליעזר, ולהגישו כחזן בתפילת המנחה, ל'עמוד'. "בעקבות כך הוא חטף מכות מבחורים מה'מחבלים'", מתארים עדי ראייה. "היה קרב רציני, ממש מכות רצח, שעדיין לא זכור שהיו ככה בישיבה".

מטעם ישיבת ה'שונאים'נמסר בתגובה: "אחרי יומיים שכל הציבור מזדעזע לראות בחורים מתנהגים כמו חיות אדם וכמעט רוצחים את הרב אריה כהנמן בידיהם, וזורקים ספסלים וסטנדרים לעבר נשיא הישיבה, מצאו המחבלים תיעוד של כמה בחורים זורקים לעברם מעדנים וממחזרים סרטון אחד מכמה כיווני צילום".

התיעוד של הסטנדר

"כל זאת היה בלי לציין את הדבר הנוסף שנראה בסרטון - בחורי המחבלים משתלטים על כל ההיכל ומונעים מתלמידי הישיבה להיכנס למקום כלל. נשמח אם בתוך הכתבה יביאו כמה סרטונים של מחבלים משליכים סטנדרים לעבר תלמידי הישיבה בשביל להשוות קצת פרופורציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר