תוך חודש וחצי

ביידן הודיע: ארה"ב תצא מאפגניסטן בקרוב

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הודיע בנאומו בבית הלבן כי ארה"ב תוציא את כוחותיה מאפגניסטן לאחר 20 שנה בהן נלחם צבא ארה"ב בכוחות הטליבאן. התאריך המיוחד 31 באוגוסט (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הודיע היום (חמישי), כי כוחות ארה"ב יצאו מאפגניסטן ב-31 לאוגוסט, בכך יסתיים המבצע הצבאי שארך כמעט 20 שנה.

"לא נסענו לאפגניסטן לבנות אומה", אמר ביידן בנאומו בבית הלבן בו עדכן על המצב ואמר כי "מנהיגים אפגניים צריכים להתכנס ולהפליג לעבר העתיד".

ביידן הצדיק את ההחלטה למרות שלמעשה בתקופה האחרונה הטליבאן הצליח להחזיר לעצמו את השליטה בחלקים משמעותיים במדינה. ביידן החליט כי בכל מקרה מדובר ב"מלחמה בלתי ניתנת להשגה "וכזו ש"אין לה פיתרון צבאי".

"כמה עוד, כמה אלפי בנות ובנים אמריקאים אתם מוכנים לסכן?", התריס ביידן כנגד המתנגדים למהלך והוסיף, "אני לא אשלח דור נוסף של אמריקאים למלחמה באפגניסטן, ללא ציפייה סבירה להשיג תוצאה שונה".

לשאלה האם הוא סומך על הטליבן השיב ביידן בהומור, "זו שאלה רצינית?" ואמר שוודאי שהוא לא סומך על הטאליבן, אך סומך על יכולתו של הצבא האפגני להגן על הממשלה הקיימת. ביידן אמר כי "מאוד לא סביר" שממשלה אחת תשלוט באפגניסטן לאחר פרישת ארה"ב, וקרא לממשלת אפגניסטן להגיע להסכם עם הטאליבן.

יצוין, כי לא מדובר בהחלטה רק של ביידן גם טראמפ כבר הסכים להוציא את הכוחות מאפגניסטן כבר לפני כחצי שנה והדברים רק התעכבו עד כה דבר שלדברי הבית הלבן החריף את המצב והגדיל את המתקפות על הכוחות האמריקניים באפגניסטן.

"המשימה הושלמה בכך שקיבלנו את אוסאמה בן לאדן והטרור אינו ממשיך לנסוע מאותו אזור בעולם", אמר הנשיא ביידן והודה לכוחות הביטחון האמריקניים על הקרבתם ומאמציהם כדי להביא לתוצאה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר