הקהילה: "חייבים לדווח"

הדיין החרדי: "מסירת תוקפי ילדים לרשויות היא עוון חמור"

דברים שמסר רב בכיר בלונדון עוררו סערה, ופורסמו בתקשורת המקומית • בקהילות החרדיות מיהרו להבהיר: "העמדה החד משמעית של ההלכה היא שיש לדווח לרשויות על מתעללים בילדים" (חרדי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

תקיפות ילדים במגזר החרדי: דיין חרדי משכונת סטמפורד היל שבלונדון עורר סערה, לאחר שמסר כי "מסירת תוקפי ילדים לרשויות המדינה - היא עוון חמור".

הדברים נכתבו לפני מספר חודשים בגיליון הלכתי בלשון הקודש, על ידי הדיין הגאון רבי פלטיאל שווארץ, חבר ועד הרבנים המקומי OUHC (=איחוד הקהילות היהודיות אורתודוקסיות) ודיין בבית דין מקומי - כך מדווח ה'טיימס' הבריטי, אחד הנפוצים בממלכה המאוחדת.

את הדברים חושף העיתון הפופולארי בימים שבהם מתפרסם דו"ח בענייני תקיפת ילדים, שאותו מגיש ארגון IICSA הבריטי.

הגר"פ שוורץ, הוא דיין צעיר יחסית שמסומן כבכיר בקהילה החרדית בלונדון. לפי האתר היהודי-בריטי JC, מקור בקהילה מסר שהגר"פ הינו 'נבון באופן יוצא מן הכלל'. אך כעת, דבריו גרמו לסערה וכאמור אף פורסמו בתקשורת המקומית.

'שפיכות דמים שמחוללת שמות'; זעקתו של הרב ג'ייקובסון

בקהילות החרדיות מיהרו לפרסם הודעות, בהן מובהר באופן חד משמעי כי הן מסתייגות מדבריו של הגר"פ. כך למשל הגאון רבי יהודה באומגארטן, חבר נוסף באיחוד הקהילות, שלדבריו "האיסור של 'מסירה' אינו חל כאשר האדם המדווח גורם נזק לאחרים". לדבריו של הרב, "דעת הרבנים בעניין - ברורה לחלוטין".

במקביל, איחוד הקהילות פרסם הסתייגות שלפיה "הרב פלטיאל אכן כתב את הדברים, אך המסמך שהגיע לידי ה'טיימס' הינו טיוטה אקדמית לא כתובה, לא חתומה, לא שלמה, שנשלחה לאדם אחד לבדיקה והתייעצות בנוגע למעמדה במשפט האנגלי, כנהוג באקדמיה".

מי שהצטרף לדברי ההבהרה הינו בית הדין של 'פדרציית בתי הכנסת - קהילת בני ישראל'. בהודעה רשמית מסר בית הדין כי "לאור העניין הציבורי בנושא הזה בתקופה האחרונה, בית הדין מבקש להבהיר - כפי שהגאון רבי שרגא פייבל צימרמן (אב בית הדין, י"נ) מסר בפומבי באינספור הזדמנויות - כי העמדה החד משמעית של ההלכה היא שיש לדווח לרשויות על מתעללים בילדים".

כזכור, מוקדם יותר השנה נשאל מרן הגר"ח קנייבסקי באשר לפוגעים בילדים מתוך הקהילה החרדית, והשיב כי יש "ללכת למשטרה בשקט".

פגיעות בילדים: "תאמינו לילד שלכם" • מתוך תוכנית 'המבדיל' (צילום: אולפן כיכר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר