סקר מדאיג

95% השיבו: יש אנטישמיות באוניברסיטאות

מאות סטודנטים יהודים במכללות ומוסדות אקדמיים השתתפו בסקר שבדק את נושא שנאת היהודים שבהם הם נתקלים, וגילה כי התופעה נפוצה ביותר • "איום ממאיר" (חדשות, עולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

סקר מדאיג: 95% מהסטודנטים היהודים שהשתתפו, השיבו כי לדעתם קיימת אנטישמיות באוניברסיטאות שבארצות הברית - כך דיווח האתר היהודי-אמריקני JNS.

מאות סטודנטים יהודים במכללות ומוסדות אקדמיים השתתפו בסקר שבדק את נושא שנאת היהודים שבהם הם נתקלים, וגילה כי התופעה נפוצה ביותר. הסקר נערך ע"י הארגון ACF - 'בוגרים למען הוגנות בקמפוסים האקדמיים'.

בסקר נשאלו 312 סטודנטים יהודים ו-194 בוגרי אוניברסיטאות יהודים, באשר לחוויותיהם במתחמי הלימודים שלהם. באופן מפתיע, לא פחות מ-95% מהנשאלים השיבו כי נתקלו באנטישמיות בלימודיהם האקדמיים.

בנוסף, 79 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם חוו או שמעו דיווחים ממקור ראשון על הערות "אנטישמיות פוגעניות או מאיימות"; 69 אחוז נמנעו ממקומות, מאירועים וממצבים מסוימים בגלל שפחדו בשל יהדותם; כמעט מחצית מהתלמידים הנוכחיים סבורים שהאנטישמיות הולכת ומחמירה בקמפוס שלהם.

בנוסף, 44 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם חוו או שמעו ממקור ראשון על איומים פיזיים שהתקבלו מכיוון שהם יהודים. במקביל, תועדו מקרים רבים ועקביים של רשלנות מצידן של הנהלות המוסדות, ביחס לתקריות האנטישמיות בשטחיהן.

לדברי מנכ"ל ACF, אבי גורדון, "הממצאים מאירים את המציאות המטרידה בקמפוסים בארה"ב: האנטישמיות הופכת יותר ויותר לאיום ממאיר, והסטודנטים היהודים נמצאים במצור".

הוא הוסיף, "האוניברסיטאות מקפידות כיום מאוד הגן על סטודנטים מכל הגזעים, הדתות והרקע. אך לעתים קרובות סטודנטים יהודים נדרשים לדאוג לעצמם מול אפליה. על המנהלים לנקוט בצעדים מיידיים בכדי לתקן את המצב הזה, ובוגרי האוניברסיטאות צריכים לעבוד עם המנהלים, הסטודנטים והחברים כאחד בכדי להיפטר משנאת חבריהם לספסל הלימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר