אחרי קרוב לשני עשורים

פרשנים בעולם: נשיא טורקיה ארדואן עשוי לפרוש ולא להתמודד ב-2023

על פי דיווחים בתקופה האחרונה, נשיא טורקיה ארדואן נראה כשהוא חולה, ופרשנים ברחבי העולם משערים כי בקרוב יפרוש מתפקידו. האיש החזק בטורקיה לא התייחס לדיווחים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ארדואן (צילום: Shutterstock)

אחרי קרוב לשני עשורים בהם מחזיק נשיא טורקיה ארדואן בהגה השלטון, דיווחים ותיעודים שעולים לאחרונה בהם נראה האי החזק בטורקיה כשהוא נזקק לתמיכה פיזית מעלים ספק באשר ליכולתו להמשיך בתפקידו, וביכולתו להתמודד שוב בבחירות הבאות שייערכו בעוד כשנה וחצי.

ארדואן תועד בתקופה האחרונה במספר אירועים בהם נעזר בתמיכת אשתו בכדי לרדת מדרגות וכן תיעודים של קושי בהליכה במוזיאון בטורקיה.

פרשנים רבים סבורים כי הנשיא ארדואן חולה, ועשוי לפרוש בתקופה הקרובה. פרישה שכזו, אם תתרחש, עשויה להרעיד את טורקיה בה שלט ביד רמה בשנים האחרונות ואף נקט בצעדים מעוררי מחלוקת שגררו טענות באשר לרצונו להמשיך ולקיים את טורקיה כמדינה דמוקרטית.

במאמר שכתב פרשן מוכר בשם סטיבן קוק המשוכנע כי ארדואן לא יצליח להמשיך בתפקידו, בחן את התרחישים לאחר פרישת ארדואן במאמר שכותרתו "ארדואן חולה מכדי להמשיך ולהנהיג את טורקיה". קוק אמר כי הוא סקפטי באשר לכך שטורקיה תהפוך בין לילה למדינה בה הבחירות יהיו הוגנות וללא משוא פנים - גם במקרה בו ארדואן ימות ולא יוכל לשלוט מרחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר