המידע על ארד

דיווחים זרים: המוסד חטף וחקר גנרל איראני

על רקע הצהרת ראש הממשלה בנט על המבצע לאיתור מידע אודות הנווט רון ארד, כלי תקשורת ערבים טוענים: המוסד חטף מסוריה לאחת ממדינות אפריקה גנרל איראני וחקר אותו על ארד (ערבי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המוסד. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

דיווחים בכלי תקשורת ערביים על כך שהמוסד חטף גנרל איראני ששהה בסוריה, והעביר אותו למדינה אפריקאית, שם חקרו אותו אודות מידע על הנווט שנפל בשבי בלבנון לפני כ-35 שנים.

על פי הדיווח בעיתון 'ראי אל יום' נאמר כי הגנרל שוחרר לדרכו לאחר שחקירתו בידי אנשי המוסד מוצתה. עוד טוענים בעיתון, כי אחרי האירוע הזה באיראן התחילו לחשוד במבצע של המוסד, והחלו לעקוב אחר ההתפתחויות.

בעיתון משערים כי לחטיפה שביצע המוסד יש קשר ישיר לפרשת חטיפת הגנרל האיראני משטח סוריה.

הדיווח בא על רקע דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול (שני) במליאת הכנסת, לפיהם המוסד ניהל מבצע מוצלח לאיתור מידע אודות המצאו של החייל רון רון ארד.

מה עלה בגורל הנווט רון ארד?

בניגוד לדבריו של בנט, בכירים במערכת הביטחון הופתעו מדבריו של בנט וטוענים כי אכן היה מבצע, אך הוא נכשל ולא הניב שום מידע חדש. עוד העריכו הגורמים כי דבריו של בנט באים מתוך מטרה פוליטית.

מאז נפל רון ארד בשנת 1986 לא ידוע מה עלה בגורלו, ועל פי דיווחים, לאחר שנפל בשבי של ארגון הטרור 'אמל', הועבר לידי חיזבאללה, ולפי דיווחים זרים הגיע גם לאיראן. עם זאת, ישראל וראש הממשלה בזמן פרסום הטיעון, אהוד אולמרט, טענו כי לא ידוע לישראל שארד היה באיראן.

על פי ממצאי חקירה של וועדה בראשותו של האלוף במיל' אהרון זאבי, ארד חי לפחות עד לשנת תשנ"ה (1995), וכנראה תשע שנים לאחר מכן נפטר כתוצאה ממחלה בשטח לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר