הסערה המודיעינית

טורקיה: נחשפו תמונות 15 "מרגלי המוסד"

עיתון המקורב לנשיא ארדואן חשף פרטים שלטענתו התקבלו מפי אחד מ-15 ה'מרגלים' אשר התגלו על ידי צוות בן 200 סוכני ארגון הביון הלאומי • ומה המוסד חיפש במדינה? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונות 15 סוכני המוסד, על רקע דגלי ישראל וטורקיה (צילום: 'סבאח', Shutterstock)

הסערה המודיעינית בטורקיה: העיתון המקומי 'סבאח' חושף סדרת תמונות, שבהן נראים 15 'סוכני המוסד' שעל פי הטענות נלכדו בטורקיה בעוון ריגול, ופרטים באשר לפעילותם במדינה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', כלי תקשורת טורקיים טענו לפני מספר ימים כי סוכני הריגול בארצם שמו את ידיהם על 15 סוכני מוסד. בטורקיה מספרים שהחמישה עשר פעלו כרשת המסייעת למוסד הישראלי, והרשת התנהלה בחלוקה לחמישה תאים, כל אחד בן שלושה סוכנים.

את שמותיהם של העצורים מגלה העיתון, שנחשב מקורב לנשיא טורקיה ארדואן, רק בצורת ראשי תיבות. בנוסף, הוא ציין את גובה השכר שקיבל כל אחד מהם, לפי הטענות, ואת תפקידיהם של חלקם.

אחד מחברי הרשת שנעצרה, ואשר לפי טענת 'סבאח' מסר מידע רב, הוא צעיר בשם M.A.S., שעל פי הכתבה סיפר שקיבל אלפי אירו על פעילותו עבור המוסד הישראלי, ואף פגש מפקד במוסד בציריך.

תמונתו של M.A.S. (צילום: 'סבאח')

על פי הכתבה, עיסוקו הרשמי של M.A.S. היה ניהול חברה, אשר תפקידה להעניק שירותי ייעוץ לסטודנטים שמגיעים מרחבי העולם ללמוד באוניברסיטאות ובמוסדות אקדמיים בטורקיה.

מי שפנה אליו כדי לגייסו לטובת המוסד, היה סוכן בשם A.Z. שהעיתון מגדיר כראש הרשת שנלכדה כעת. הסוכן פנה אליו בדצמבר 2018 ממספר לא מוכר, באמצעות שיחה ברשת הוואצאפ.

הוא ביקש מM.A.S. פרטים אודות החברה שבניהולו, כשלדבריו יש לו לקוחות ממוצא ערבי, תושבי גרמניה, המעוניינים לשלוח את ילדיהם להשכלה גבוהה בטורקיה. לאחר שסיפק לסוכן המוסד פרטים על דרכי הכניסה לאקדמיה בטורקיה - בעיקר בקשר לסטודנטים פלסטיניים - קיבל מאות אירו בהעברה בנקאית.

"נפגשתי פנים אל פנים עם מנהל סוכנים מהמוסד", צוטט M.A.S. בכתבה בעיתון הטורקי. "הוא לימד אותי להצפין קבצים במחשב הנייד".

בהמשך, מסר M.A.S. מידע חשוב נוסף למפעיליו, בטווח של כמה שנים, וצבר כמה אלפי אירו. לדבריו, פעם אחת בכדי לקבל את הכסף מהמוסד, נקודת המפגש שנקבעה היתה בשוק באיסטנבול. הוא הציג תעודת זהות וקבלה והכסף נמסר לידיו.

שוק באיסטנבול (צילום: Shutterstock)

'סבאח' גם מגלה את ראשי התיבות של שמות יתר הסוכנים שנתפסו, שגילם נע בין 21 ל-46, ועל תפקידיהם: חלקם עסקו בריגול ואיסוף מידע, חלקם בשליחות ובהעברת כספים וחלקם התמקדו בתקשורת מול נציגי מוסד בכירים יותר.

העיתון מדווח עוד כי ה'מרגלים' התגלו על ידי צוות בן 200 סוכני MİT (ארגון הביון הלאומי של טורקיה, י"נ) במסגרת מבצע רחב היקף - הגדול ביותר מזה שנים.

יחידות של הביון הטורקי עקבו במשך שנה אחרי הרשת שהפעילו העצורים. לאחר ששותף המידע עם משטרת טורקיה, 'כוחות לסיכול טרור' לכדו את 15 הפעילים במבצע חשאי שבוצע ב-7 באוקטובר בארבעה מחוזות שונים במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר