היסטוריה ואקטואליה

טקס גירוש השדים של השייח' הבדואי

עד ראיה שראה במו עיניו טקס 'גירוש שדים' בידי השייח' הבדואי, סיפר על הטקס שהינו שילוב 'בדואי ואינדיאני', שכולל תופי ענק עם מוזיקה בסגנון ערבי; ומה מטרת הפרסום? (טור)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרק ג': ספר 'מבשר טוב'[1] עוסק בין היתר בתחום שאנו כה אוהבים על השבעת שדים ורוחות. בספר סופר על שייח' בדואי בסיני בשם מוחמד א-כוות' שעסק בתחום גירוש שדים.

עד ראיה שראה במו עיניו טקס 'גירוש שדים' בידי השייח' הבדואי, סיפר למחבר הספר על הטקס שהינו שילוב 'בדואי ואינדיאני', שכולל תופי ענק עם מוזיקה בסגנון ערבי.

נטען על השייח' שקיבל מידע זה של 'השבעת שדים' כבר בגיל חמש עשרה, בעת שנפל לבור שנפער בפתאומיות מתחת לרגליו. במעמקי הבור פגש הנער מוחמד א – כוות' חייזרים ולמד את שפתם הסודית ובשפה ההיא, הוא עורך את טקסי הגירוש השדים.

במהלך הטקס אוחז השייח' בידו כוס שמן זית עם מעט מים, וטוען שהוא רואה את השדים. בספר 'מבשר טוב' נטען שהבדואים יושבי מדבר סיני: "הם הבנים של אלה שהיו בזמן שבני ישראל הלכו במדבר וכך הם כנראה התנהגו".

מחבר ספר 'מבשר טוב' מדגיש שהוא הביא סיפור זה על גירוש השדים של השייח' הבדואי, להוכיח כי במדבר סיני בו חינך הקב"ה את בני ישראל והפך אותם לעם הנבחר לפי התורה ולא באמנות טפלות כאנשי המדבר הבורים.

השערה שהובאה בספר 'מבשר טוב', שיתכן שבני ישראל חטאו ועשו את העגל, כהשפעה מאנשי המדבר הבדואים, וזה אולי מסביר איך בני ישראל שראו את נפלאות יציאת מצרים ומתן תורה חטאו בחטא כה מאוס ובזוי של עגל.

[1] שמו המלא: ספר מבשר טוב פירושים על פרשת השבוע במדבר, רכסים, תשס"ט.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר