דרמה בברוקלין

אחרי החתונה - "תלמיד הישיבה" התגלה כמוסלמי מלבנון

"תלמיד ישיבה חרדי", שנישא בחודש שעבר לכלה מקהילה חרדית בניו יורק - התגלה כצעיר לבנוני שהתחזה ליהודי ולמד בישיבה חסידית - ללא שהתגייר • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החתן ביום הכלולות (צילום: מתוך סרט החתונה)

דרמה ביהדות ארה"ב: שבועות ספורים לאחר החתונה שנערכה בין בני זוג חרדים, התברר כי החתן הוא בעצם מוסלמי מלבנון.

על פי הפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' שניתן לפרסם כעת, מדובר בצעירה מתוך קהילה חרדית מוכרת בברוקלין שבניו יורק, שנישאה לצעיר חרדי אשר למד קודם לכן בישיבה של חסידות מוכרת בארה"ב. הנישואין התקיימו באולם מקומי בחודש חשוון.

מדובר בקהילה שבה נזהרים מאד בענייני יוחסין ואפילו לא מתחתנים עם גרים, אבל סיפורו של החתן לא עורר כל חשד, למרות שלא שמר על קשר עם משפחתו - שאף לא הגיעה לנישואיו. מי שליוו אותו אל החופה היו הרב והרבנית מהקהילה.

ההזמנה לחתונה

"היחידה שהיו לה מעט ספיקות לגבי החתן היתה רבנית שהדריכה את הכלה טרם נישואיה", מספר ל'כיכר השבת' אחד מהדמויות המוכרות בקהילה. לדבריו, "היא ניסתה כמה פעמים לדבר עם הרבנים אך ללא הועיל".

"הוא דובר עברית חלק וגם יודע ללמוד כמו שצריך, כי למד בישיבה 5-7 שנים", הוא מפרט - ואף מספק למערכת 'כיכר השבת' סרטון (שמור במערכת. י"נ) משמחת האירוסין של בני הזוג, בו החתן נצפה מדבר בלשון ישיבתית.

"רק אחרי החתונה, פתאום מישהו אמר לאבי הכלה שצריך לברר עליו. בשלב מסוים הגיעו האחים של הכלה לבית הזוג הצעיר, וראו שלושה דרכונים עם שמות שונים - כולם נושאים את פניו של החתן. כמו כן התגלו תמונות שבהם הוא נצפה בחזות מוסלמית עם אנשים נוספים - ככל הנראה בני משפחתו האמיתית. באותו רגע דאגו הרבנים שהכלה תעזוב מיידית את הבית".

תמונה בה נראה החתן (מחזיק תעודה)

האם יש תגובות של רבני הקהילה? שאלנו אותו. "הכל טרי אתמול בלילה. בהתחלה הצעדים נעשו בשקט, אתמול בערב זה התפרסם - כך שזה בטוח יהיה סיפור בהמשכים", הוא משיב.

עדיין יש הרבה שטעון בירור - בין היתר המימד הפלילי הכרוך בהתחזות, אך בקהילה בטוחים כי הצעיר הוא בעצם בחור מוסלמי מלבנון, שחי תחת זהות בדויה - ולא ברור מאיזו סיבה נטמע בצורה שכזו בתוך הסביבה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר