היסטוריה ואקטואליה

המקובל השביע שדים לאיתור הטובע בכנרת

מעשה מבהיל על שני בחורי ישיבות שטבעו בכינרת וחיפשו אחריהם, ולבסוף גופה אחת נפלטה החוצה; כדי למצוא את הגופה השנייה, השביע המקובל את השדים עם שמן (היסטורי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הכנרת (צילום: שאטרסטוק)

פרק ה': מעשה מבהיל הובא בספר 'מבשר טוב' על שני בחורי ישיבות בחופשת בין הזמנים בחודש ניסן, לפני שנים רבות, שטבעו בכינרת וחיפשו אחריהם, ולבסוף גופה אחת נפלטה החוצה.

הורי הבחור השני שטרם גופתו נמצאה, ערכה חיפושים רבים, להם עזרו ארגונים רבים העוסקים בחיפושים וחילוצים מסוג זה. לאחר כמה ימים המשפחה ברוב ייאושה פנתה ל"מגידי עתידות" שהמליצו לה להיכנס רח"ל לכנסיות סביב הכינרת לחפש ישועה.

באחד המקרים נאמר להם בשמו של "בעל מופת" שהבחור נחטף ונמצא בעיר נצרת בבית ערבי. שוטרי משטרת נצרת ערכו חיפושים ולא מצאו כלום.

לאחר מכן פנה אחד המעורבים בחיפוש הנער למקובל מבית שאן שהורה שיש להשביע את 'שרי השמן'.

הוא ביקש ילד קטן שיחזיק כוס שמן כדי שהוא יראה את השדים. יצוין שע"פ המקורות למעמד מיסטי זה, כדאי להביא ילד שיש לו ניסיון בטקסים אלו של השבעות שדים. ואכן המקובל מבית שאן שמע על ילד מטבריה שיש לו ניסיון בטקסים מסוג זה של השבעות שדים למיניהם.

הוריו של הילד מטבריה חששו מפגיעה אפשרית של השדים בבנם. אולם לבסוף שוכנעו והסכימו. סוף סוף התחיל הטקס והמקובל החל להתפלל ולהשביע את השדים לומר את האמת. לטענתו של המקובל עורך הטקס, השדים אמרו לו שהבחור נחטף ולא רחץ בכינרת. השדים למרה הצער לא רצו לגלות את המיקום המדויק של הבחור החטוף. לאח"כ הלכו לרב עיר נהריה שאמר שהבחור טבע בכינרת. עי"ש בספר 'מבשר טוב' בסופו של הסיפור.

וראה פה מאמר מרתק של הג"ר חיים פוקס שליט"א שמוכיח: שדים אכן קיימים במציאות. שכן השדים מופיעים בתורה כמה פעמים.

[1] שמו המלא: ספר מבשר טוב פירושים על פרשת השבוע במדבר, רכסים, תשס"ט.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר