'תפירת התיק' בגאולה

העציר חיים מזרחי מספר ל'כיכר': "ניסו לתפור לי תיק" • צפו

צעיר חרדי נעצר אתמול מעצר שווא, בגלל שהעיר לאחד הבלשים. לאחר שהשתחרר מהמעצר, הוא סיפר ל'כיכר', על התעללות השוטרים נגדו - גם בתחנה • צפו (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הזוי: צעיר חרדי בשם חיים מזרחי, נעצר אתמול (רביעי) על ידי בלשי המשטרה, בגלל שהעיר להם שהם פגעו ברכב. הבלשים, עצרו אותו וניסו לתפור לו תיק, אך השופטת גלגלה אותם היום מכל המדרגות. ל'כיכר השבת' נודע, כי בשעה האחרונה, מח"ש פתחה בחקירת המקרה.

מיד לאחר ששוחרר מזרחי, הוא גול בפני 'כיכר השבת', את הרגעים של המעצר, המכות בניידת וניסיון תפירת התיק במהלך החקירה בתחנת המשטרה.

הריאיון המלא

תנסה לשחזר מה היה אתמול בצהריים?

"ראיתי איזה רכב עובר ושורט רכב אחר, והעיף לו איזה משהו ברכב. מיד הלכתי לרכב הפוגע, ועדכנתי אותי על כך שהוא פגע ברכב אחר".

"הלכתי לדרכי, ופתאום מספר בלשים (כפי שניתן לראות בתיעוד מאתמול. ח"ג) קפצו עליי והתחילו לפוצץ אותי מכות והכניסו אותי לניידת".

"הם לא הסתפקו בזה והמשיכו להכות אותי בעוצמה גם בניידת וגם לאחר מכן בתחנה. הם גם לא נתנו לי ללכת לשירותים. עד עכשיו אני חייב שירותים. אני מתפוצץ".

השוטרים בנידת אמרו לך במה אתה חשוד?

"לא. הם רק נתנו לי אגרופים. אמרתי להם שאני לא מצליח לנשום, כי הוא דרך עלי והבלש ענה לי, אתה נושם מספיק טוב".

מה התחושות שלך?

"רע לי שככה מתנהגים למישהו שלא עשה כלום. אני ניסיתי לעשות משהו טוב לאישה שנכנסו לה ברכב וככה נכנסו בי".

יש לך מסר להעביר?

"תפסיקו להתנהג כך. אנחנו צלם אנוש. אנחנו לא חיות שככה צריך להתנהג איתנו".

חשבת שהולכים לתפור לך תיק?

"כן, הם גם צעקו עלי בחקירה. והם אמרו לי שאני פוצצתי ותקפתי שוטרים. הם פשוט שיקרו, אני לא עשיתי כלום".

כזכור, במהלך הפגנה שנערכה אתמול בשכונת גאולה, כנגד חנות סלולר ללא תעודת כשרות, ‏בלשים עצרו באלימות מזעזעת וחסרת כל פרופורציה צעיר חרדי, שכל חטאו היה שהעז להעיר לבלש בניידת, שהוא פגע ברכב אחר.

הבוקר (חמישי) המשטרה העלתה את העצור לבית משפט, וטענה, שהוא השתתף בהפגנה ותקף שוטר. השופטת גלגלה את המשטרה ושחררה אותו ללא שום תנאי והעבירה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולר במקום וחסימת ציר התנועה".

"במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום".

"ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק."

הדיון המביך בבית המשפט

‏השופטת בר טל לנציג המשטרה: "אתה מבין כמה זה חמור?".
המשטרה: "אמממממ".
השופטת: "וואו. אני חייבת להגיד שאני מזועזעת, מדובר באלימות חסרת כל היגיון". לא ברור כיצד לאחר שסרטונים אלה מוצגים לקצין משטרה אתמול הוא לא משחרר את המשיב באופן מידי תוך התנצלות והעברה מידית למח"ש.
המשטרה: "אמממ".

‏השופטת הורתה להעביר את פרוטוקול הדיון למפקד מחוז ירושלים ומח"ש, ‏עורך דינו של הצעיר: "פגשתי היום את הבלש שעשה לו את זה שאלתי אותו למה עשית את זה? הוא ענה לי 'תפנה לדוברות'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר