וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

פסק הגר"ח קנייבסקי: במה קיבלנו הוראות השולחן ערוך והרמ"א?

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי פוסק ומסביר במה קיבלנו את הוראות השולחן ערוך והרמ"א? • צפו (עולם ישיבות)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, פוסק ומסביר, מתי קיבלנו את הוראות השולחן ערוך והרמ"א.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון המיוחד שצולם לפני מספר שנים, נראה תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, שואל את מרן שר התורה, בענין ההוראות שקיבלנו מהשולחן ערוך והרמ"א ומה סבר החזון איש בעניין.

התמלול המלא

א

הרב טיגר: "רציתי לשאול את הרב, אתמול מישהו אמר לי שהוא ראה כתוב בשם ה"חזון איש" שכל מה שקיבלנו הוראות הרמ"א זה רק באורח חיים ויורה דעה, אבל באבן העזר וחושן משפט לא כולי האי ואפשר להגיד קים לי נגד הרמ"א".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "לא שמענו".

הרב טיגר: "לא שמענו דבר כזה".

ב

הרב טיגר: "עכשיו רציתי לשאול את הרב, פה בכללים בהוראת איסור והיתר אז ה"פרי מגדים" כתב שמאחר וקיבלנו הוראות של השולחן ערוך זה לא בגדר ספק, אי אפשר לצרף את זה אחרי זה לספק ספיקא, אבל רציתי לשאול את הרב אם ה"חזון איש" חולק על זה, כי ה"חזון איש" כתב (חו"מ בליקוטים סי' א' סק"א) "שכל מה שקיבלנו את דעתם זה רק כשהדבר שקול אנו נוטים אחרי מי שגדול ובזה קיבלנו הכרעת בית יוסף והרמ"א", אז הוא למעשה סבירא ליה שכל הקבלה שלנו זה רק מכח ספק".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "זה הכל במקום שהם לא הביאו, הוא מצא עוד ראשונים שהם לא הביאו אותו השולחן ערוך".

הרב טיגר: "רק במקום שהם לא ראו אבל אם הם ראו זה ודאי".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "אם הם ראו יכול להיות, על זה לא כתוב, אז מקום שהם לא ראו אז על זה הוא אומר שעל זה לא דנו".

הרב טיגר: "אז אין פה מחלוקת על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר