לאחר 12 שעות

שוחררו בני הערובה מהטמפל הרפורמי בטקסס; החוטף מת

בני הערובה בטמפל הרפורמי שוחררו "בחיים ובטוחים" - לאחר 12 שעות, כך הודיע מושל טקסס, גרג אבוט • דקות לפני שחרורם נשמעו במקום קולות ירי ופיצוצים • החוטץ מת (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית הכנסת בטקסס (צילום: גוגל מפות)

12 שעות לאחר שנחטפו על ידי מפגע מוסלמי, מושל טקסס, גרג אבוט, הודיע לפנות בוקר (ראשון) כי כל בני הערובה בטמפל הרפורמי, "בית ישראל" בקוליוול, שוחררו ללא פגע. החוטף, ככל הנראה, נהרג לאחר שנפגע מירי של כוחות הביטחון.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס לאירוע ואמר: "עוד נלמד על המניעים של החוטף, אבל אבהיר לכל מי שמתכוון להפיץ שנאה - נתייצב נגד האנטישמיות והקיצוניות במדינתנו, אלה מי שאנחנו. שולחים אהבה לקהילה היהודית, ארבעת החטופים ישובו בקרוב למשפחותיהם".

מעט לאחר השעה 05:30, שעון ישראל, צייץ מושל טקסטס בחשבון הטוויטר שלו: "התפילות נענו, כל בני הערובה יצאו בחיים ובטוחים".

בחשבון הטוויטר של המשטרה המקומית נכתב: "כל בני הערובה בטוחים. אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף עם ה-FBI כדי לסיים את כל הפרטים".

מייקל מילר, קצין משטרה ממשטרת קוליוול אמר במסיבת עיתונאים כי החוטף אכן נהרג אך בשלב זה המשטרה לא תמסור פרטים מזהים עליו. לדבריו, מבצע חילוץ בני הערובה הסתיים בהצלחה גדולה במיוחד וכי החוטף לא פגע בבני הערובה.

כזכור, בשידור חי מהתקרית הדרמטית, שהועברה בחשבון הפייסבוק של בית הכנסת, נשמע המחבל, מדבר באנגלית רצוצה על אחותו ועל "אללה" ו"מוחמד".

"אני עומד למות", נשמע החמוש אומר בקולי קולות. הוא הרבה לדבר על אחותו ואמר: "אני עדיין לא דיברתי איתה. אני מחכה לשיחה". עוד אמר: "אני מתנצל, אני מתנצל, אני חייב להתנצל". השידור חי הופסק לאחר מספר דקות.

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום, והורו מתושבים באזור להתפנות. החשוד צעק לעברם כי במידה וינסו להתקרב לזירה - הוא יפגע בבני הערובה.

בהמשך עלה לשיחת טלפון עם מפקד היחידה, והביע זעם על כך שלא נותנים לו להיפגש עם אחותו, מדענית שהורשעה בבית המשפט בארה"ב בגין ניסיון רצח סוכן FBI וחייל ונידונה ל86 שנות מאסר. עם זאת, בני משפחתה של המחבלת הכיחשו כל קשר לחוטף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר