עימות רוסיה-אוקראינה | פרשנות

ביידן מפנה גב לבני הברית ופוטין יוצא נשכר

בזמן שבאוקראינה כוססים ציפורניים לקראת פלישה רוסית באופק, הנשיא ביידן הבהיר בין השורות כי לא יסייע באמת לאוקראינה, והאיומים על פוטין הפכו ברגע לריקים מתוכן (טור)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

דו"חות מודיעין אמריקניים מדברים כבר שבועות ארוכים על כך שפלישה רוסית לשטח אוקראינה היא לא שאלה של האם, אלא שאלה של זמן.

החשש מפוטין, שמחפש בכל רגע נתון להגדיל עוד יותר את השליטה העולמית שלו ושל רוסיה הולך וגובר, ואתמול ביידן פשוט אכזב אחרי תקופה בה פעל רבות בכדי לנסות ולדכא את הניסיון לכבוש את אוקראינה.

ביידן, שמנסה לפתור הכל בשיחות, לא מבין שלפעמים אין ברירה. כמעט ואין גורם שלא חושב ש"פוטין רק מחפש תירוץ" לפלישה.

עיני העולם כולו אתמול בערב היו נשואות לנשיא ארה"ב, לראות האם יודיע לפוטין - חביבי, אם תפלוש אנחנו נילחם בך בכל הכח. אבל הצהרה כזו לא הגיעה בנאומו הארוך. המילים של ביידן שהבהיר לרוסיה במשפט אחד שלא תפלוש פן "יהיה אסון לרוסיה" - פשוט ריקות מתוכן.

"היקף התגובה שלנו לפלישה רוסית לאוקראינה תלוי בהיקף הפלישה" אמר אתמול ביידן והביא לסימני דאגה באוקראינה ולחיוכים בארמון הקרמלין במוסקבה.

והאמת? האירוע הזה פשוט מאוד מייצג את ממשל ביידן שמנסה לרקוד על כל החתונות. מצד אחד, לא לשלוח חלילה סיוע צבאי, אבל כן לנסות בדרכים אחרות לשלוט בעולם. אבל העולם לא עובד ככה והמדיניות של ביידן צריכה להדאיג את כולם. כן. גם את ישראל.

נשיא שמדבר גבוהה גבוהה על בעלות הברית, אך לבסוף אומר להם תסתדרו לבד, רק מראה כמה ישראל צריכה להבין כי במקרה של סכנה, אין אלא לסמוך על ישראל בלבד. כי הדוד מאמריקה משאיר את פנקס הצ'קים והסיוע הצבאי בכיס.

אז עצה חברית ליושבים בקבינטים שונים במדינות בעלות ברית של ארה"ב - באמת, תסמכו רק על עצמכם והיושב במרומים. הישועה לא תגיע מדוד ג'ו.

נראה כי נאומו של ביידן אתמול רק גורם לפוטין להבין כי הוא פשוט יכול לעשות מה שהוא רוצה. הממשל בוושינגטון לא רוצה להתלכלך כמו בעבר.

כבר אתמול בקרמלין אמרו כי "הספירה לאחור החלה" ודרשו שימולאו דרישותיהם. כי פוטין כמו פוטין, ידע לקרוא את המפה נכון ומבין כי כרגע, ידו על העליונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר