וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

"לאשתי מפריע הזקן"; תשובתו המפתיעה של שר התורה

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בהתייחסות להקפדתו על גידול הזקן • תשובתו המפתיעה כשהזקן הפריע ל'שלום בית' • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, בהתיחסות מיוחדת להקפדתו על גידול הזקן.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון המיוחד שצולם לפני מספר שנים, נראה תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, שואל את מרן שר התורה, בענין גידול הזקן וכאשר הוא מפריע לאשה. ומה השיב מרן למקרה בו הזקן הפריע ל'שלום בית'.

התמלול המלא

א

הרב טיגר: "יש לי עוד שאלה, הזקן שלי אשתי אומרת שמפריע לה שהוא לא מסודר, האם צריכים לסדר את זה קצת?".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "מה צריך לסדר?".

הרב טיגר: "היא אומרת שמאד מפריע לה שהזקן לא מסודר".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "תגיד לה שהזקן שלה יהיה מסודר".

הרב טיגר: "בסדר".

ב

הנכד: "יש איזה אחד בחוץ לארץ שבא לסבא לפני לא יודע כמה זמן, יש לו בעיה בעסקים עם הממשלה שמה הגויים והמצב מאד קשה, סבא אמר לו "תגדל זקן אם ירצה ה' זה יסתדר", אז הוא קיבל על עצמו מיד והתחיל לגדל זקן, וברוך ה' טיפה התחיל להסתדר, עוד לא נגמר לגמרי. האשה שלו אומרת לו בשום אופן, זקן, קשה לי, מאד קשה לי".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "תגיד לה שהיא בשום אופן לא תגדל זקן".

הנכד: "סבא אמר לו את זה, עכשיו הוא הלך לרב שטיינמן, הוא שלח מישהו לרב שטיינמן וסיפר לו את הכל, אז הרב שטיינמן אמר לו, בדרך כלל הרב שטיינמן אומר "ר' חיים אומר אין שאלות נגמר הסיפור", פה הוא אומר אתם צריכים לבא עוד פעם לר' חיים, למה, כי ר' חיים ציוה עליך לגדל זקן, אבל אם זה פוגע לך בשלום בית אז זה צריך לשאול עוד פעם. אז הוא אמר שהוא מוכן לתת את כל השמיטה שצריך להוציא עכשיו, בשביל שסבא אומר לכולם עכשיו ללמוד שמיטה, זה עולה בערך מאה אלף דולר, הוא מוכן לתת את הצ'ק מיד שילמדו פה כולם שמיטה, בזכות זה שייפטר מהממשלה ושסבא יגיד לו שהוא יכול כן אחרי הספירה להוריד את הזקן".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "חלילה וחס, לא לנגוע בזקן, אבל לאשה תגיד היא יכולה לנגוע שלא יהיה לה טיפה זקן, ותזהר לא לשתות מהבדלה".

הנכד: "הוא חייב להשאיר את הזקן, אין שום ברירה אחרת".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "בטח".

הנכד: "הוא רוצה זקן, האשה לא רוצה".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "האשה היא לא...".

הרב טיגר: "אבל זה עושה לו בעיות בשלום בית, זה גופא הענין".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "מה האשה רוצה זקן?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר