בצל המאמצים הדיפלומטים

הרוגים בגבול המתוח; ארה"ב: "רוסיה הכינה רשימת חיסול"

מידע מודיעיני פנימי, שנחשף בידי ארצות הברית במכתב לאו"ם, העלה כי בידי הרוסים יש רשימות של אוקראינים שיחוסלו או יכלאו במחנות מעצר, במקרה שבו רוסיה תפלוש לאוקראינה (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב פנתה במכתב לאו"ם בו טענה, כי יש בידה מידע מודיעיני לפיו בידי הרוסים יש כבר רשימות של אוקראינים שיחוסלו או יכלאו במחנות במקרה בו רוסיה תפלוש לאוקראינה, כך פרסם ה'וושינגטון פוסט'.

עוד נטען במכתב, כי הרוסים מתכננים לענות את האוקראינים ברשימה וכי בין הנמצאים ברשימה הם מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילים נגד שחיתות, אוכלוסיות ממיעוטים אתנים.

בתוך כך, הכוחות הבדלנים באזור הגבול, במזרח אוקראינה, מדווחים על שני הרוגים בהפגנות, לדבריהם מירי אוקראיני, האחד חייל והשני אזרח.

כזכור, הלילה (שני), הסכימו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו להיפגש לוועידת פסגה בעניין המתיחות סביב אוקראינה, בתיווכו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שיזם את המהלך. כך הודיע תחילה ארמון האליזה, ובהמשך הבית הלבן אישר את המהלך.

בהודעת צרפת נכתב, כי המנהיגים הסכימו למפגש פסגה משולש שייתקיים כמובן רק אם רוסיה לא תפלוש עד אז לאוקראינה. על פי ההודעה המפגש יעסוק בביטחון וביציבות האסטרטגית באירופה.

ההכנות לקראת הפגישה יחלו כבר השבוע במפגש בין מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. עוד נמסר, כי הפסגה תתרחב בהמשך כך שתכלול גם מנהיגים אחרים.

"ארה"ב מתחייבת להמשיך בדיפלומטיה, כל עוד לא תהיה פלישה", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי והוסיפה, "נכון לעכשיו, נראה שרוסיה ממשיכה בהכנות לתקיפה בקנה מידה גדול על אוקראינה בקרוב מאוד. ארה"ב מוכנה להגיב בחומרה אם רוסיה תבחר במלחמה במקום".

עוד נמסר, כי ביום חמישי הקרוב ישתתף ביידן בישיבה מקוונת עם מנהיגי ה-G7 בנושא המתיחות בין מוסקבה לקייב, כשברקע האמריקנים מכינים גם רשימת סנקציות כבדות כנגד הרוסים במידה ויפלשו לאוקראינה. הסנקציות כוללות איסור ביצוע עסקאות עבור הבנקים הגדולים ברוסיה, מה שיפגע באופן חמור במיוחד בכלכלה הרוסית ובעשיריה.

בינתיים המתיחות בגבול עצומה לאור חילופי האש הרבים בין הבדלנים הרוסים לבין הצבא האוקראיני והעובדה שהרוסים החליט להאריך את ה"תרגיל" הצבאי עם בלארוס, מה שמאפשר להם להותיר עשרות אלפי חיילים וכוחות צבאיים בגבול האוקראיני.

חברת הלוויינים האמריקנית Maxar הודיעה הלילה, כי על פי תמונות הלוויין שלה, רוסיה פרסה עוד חיילים וציוד משוריין סמוך לגבול עם אוקראינה. "פעילות חדשה זו מסמלת שינוי בדפוס פריסת הכוחות שנצפה בעבר, וזה מעיד על מוכנות צבאית מוגברת", נמסר מהחברה, מה שמאושש את החשש האמריקני כי הרוסים אכן מתכוונים לפלוש בסופו של דבר לשטחה של אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר