צפו בחיסול ובכלי הנשק | "נס"

פיגוע רצחני בעיר חדרה: 2 אזרחים נרצחו - המחבלים חוסלו

בזמן הפסגה בנגב, התרחש הערב אירוע ירי רצחני בעיר חדרה - בתוך שבוע מהפיגוע הקודם • בפיגוע נרצחו שני אזרחים והמחבלים חוסלו • המסתערבים שהיו ליד - ירו במחבלים • צפו בחיסול (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באדר ב' תשפ"ב | 27.03.22
זירת האירוע ירי (צילום: סעיף 27א')

בזמן שבנגב נערכת פסגת שלום, בהשתתפות בכירים מכל העולם, שני ערבים יצאו הערב (ראשון) למסע ירי רצחני במרכז העיר חדרה.

מבית החולים הלל יפה בחדרה נמסר: "מהפיגוע בחדרה הגיעו סך הכול 12 נפגעים מתוכם 4 חיילים והשאר אזרחים. אחד מוגדר קשה, מנותח. 2 מוגדרים קל ו 1 בינוני אושפזו במחלקה אורתופדית. נפגע אחד קל אושפז להשגחה במחלקת ילדים. השאר במצב קל, נפגעי חרדה, מטופלים עדיין במיון".

מטעמו של ראש הממשלה בנט, נמסר כי הוא בדרכו למקום הפיגוע בעיר חדרה. אמנם בנט עוד לא הגיע, והתושבים המקומיים פתחו בקריאות בוז. שני המחבלים - הם אזרחים ישראלים מאום אל פאחם, כוחות שב"כ ומג"ב פשטו הערב על המשולש.

למרות הודעת לשכת בנט, על הגעתו לזירת האירוע, בסופו של דבר, בנט הגיע רק לתחנת המשטרה בחדרה, ככל הנראה בשל מחאות האזרחים.

בנט שוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים, וקיים חיתוך מצב בהשתתפות השר לביטחון הפנים בר לב, המפכ"ל שבתאי, ראש השב"כ בר, סגן השר לביטחון הפנים סגלוביץ', מפקד מחוז חוף, מפקד מג"ב, ראש אגף המבצעים במשטרה וגורמים נוספים.

לאחר הדיון, ובשל המצב הביטחוני הרגיש, החליט בנט לקיים מחר בבוקר הערכת מצב ביטחונית נוכח פיגועי הימים האחרונים.

בנט בתחנת המשטרה בחדרה (דוברות המשטרה)

בדובר צה"ל מסרו לאחר ההערכת מצב של שעתיים, כי הרמטכ"ל הנחה על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. "בצה"ל מתקיימת הערכת מצב מתמשכת, והערכות כוחות בהתאם לצורך", נמסר מדו"צ.

מפקד מחוז חוף אמר בזירה: "מדובר באירוע חמור, נבצע מעצרים, עיבינו את כל האזור בשוטרים, לא נעזוב את הזירה עד שלא נוודא שאין אף אדם שסייע למחבלים".

זירת האירוע (צילום: חיים גולדברג)

המחבלים הגיעו לפיגוע עם כמות גדולה של כלי נשק, על פי מה שנתפס, המחבלים הגיעו עם אקדחים, סכינים, חבילות כדורים, משקפות וציוד נוסף.

כלי הנשק של המחבלים
כלי הנשק של המחבלים

בחסדי שמיים, בזכות הערנות של המסתערבים שהיו בסמיכות מקום, נמנע פיגוע ראווה גדול בהרבה ממה שהתרחש.

כלי הנשק של המחבלים

האירוע החל בשעה 20:43, כאשר שני ערבים עם נשק, החלו לירות בעוברים ובשבים ברחוב הרברט סמואל בעיר ופצעו שישה בני אדם, בהם גם שוטרים.

שני אזרחים ישראלים - נקבע מותם בזירה ועוד שניים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים הלל יפה שבחדרה, להמשך טיפול, שני היורים חוסלו על ידי כוחות משטרה שהיו באזור - ומתו.

צפו ברגע החיסול (שימוש על פי סעיף 27א')

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר בארוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם ."

מחברת קווים נמסר כי "במהלך נסיעה של קו 79 מחדרה לאור עקיבא נשמעו קולות ירי מחוץ לאוטובוס. הנהג פתח בנסיעה ונמלט מהזירה על מנת למנוע פגיעה בנוסעי האוטובוס. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, 4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה גברים כבני 20 ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים 2 נפנגעים נוספים ובנוסף 2 המפגעים".

פראמדיק מד"א רפי שבע בזירה (קרדיט: מד"א)

קודם לכן נמסר: "בשעה 20:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על 5 פצועים ברח' הרברט סמואל בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, 3 גברים במצב בינוני בהכרה מלאה, עם פציעות חודרות".

ממשטרת ישראל נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח בדבר אירוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה. כתוצאה מהירי נפצעו 2 שוטרים. היורים נוטרלו ככל הנראה על ידי כוחות משטרה. כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד המחוז עושים דרכם לזירת האירוע".

מחיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א נמסר: "מדובר בפיגוע ירי, שני מחבלים שיצאו במסע של הרג ורצחו 2 עוברי אורח ופצעו 3 נפגעים נוספים שפונו על ידי צוותי מד״א לקבלת טיפול רפואי בביה"ח. המחבלים נוטרלו ונהרגו במקום. מתנדבי זק"א צפון מטפלים בכבוד המת בזירת הפיגוע".

חבר הכנסת בן גביר הגיב: "דם יהודי אינו הפקר! עוד פיגוע ועוד פיגוע והלב נחמץ וכבר לא יכול להכיל את כמויות הצער והחורבן. אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה. הממשלה הופכת את בטחון תושבי המדינה והמשילות למרמס. ניהול המדינה גדול על בנט. לך"!.

בן גביר יגיע הערב למקום הפיגוע חדרה - בשעה 22:10.

זירת האירוע (קרדיט: זקא)
  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.
כלי הנשק של המחבלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר