מפת מלחמה, העדכון היומי

רוסיה בדרך להסכם או תצא להפגזה מסיבית? • תמונת מצב

34 ימים חלפו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ובצל הטענות הרוסיות על הורדת הלהבות סביב עיר הבירה קייב, נראה כי רוסיה מנסה להתמקד במחזות הבדלנים; כל מה שקרה היום באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, משרד ההגנה הבריטי)

לראשונה מאז הפלישה, על פי דיווחים מודיענים, רוסיה אכן מורידה את גובה הלהבות באיזור קייב וצפון המדינה, זאת אחרי שמוקדם יותר היום (שלישי) טענו חברי צוות המשא ומתן הרוסים כי החליטו להנמיך את הלהבות באיזור כדי "לבנות אמון" בין המדינות.

למרות הניסיון הרוסי למצב את כוחותיו מחדש, על פי ההערכות מודיעיניות, רוסיה מתקשה לעשות כן בשל מתקפות חריפות מצדה של אוקראינה.

קייב והצפון

הדרמה המשמעותית ביותר של היום הזה היא באה מאיזור קייב והסביבה, כשרוסיה אמרה כי יפחיתו את ההפגזות על קייב והעיר הצפונית צ'רנייב.

יחד עם זאת, בצוות המשא ומתן הרוסי מבהירים כי אין מדובר בהפסקת אש מלאה. על פי הערכות במערב, עיקר האש תתמקד באיזור המזרח - הקרוב יותר לגבול עם רוסיה ולאיזור מחוזות הבדלנים דונייצק ולוהנסק.

הדברים נאמרים, ונראה כי גם מבוצעים, פחות מיממה אחרי ההכרזה של צבא אוקראינה כי הצליח לכבוש מחדש את העיר אירפין, במערבה של קייב, ואף הצליחו לדחוק את הכוחות הרוסיים מעט רחוק יותר.

בצד המזרחי שמחוץ לקייב, כבשו האוקראינים מחדש גם כפר קטן בשם ברבורי, כפר הנמצא במרחק של כ-20 קילומטרים מקייב.

איזור הדרום

בדרומה של אוקראינה רוסיה עדיין מצליחה להשיג התקדמות, אך מועטה. ייתכן כי בימים הקרובים תשיג התקדמות משמעותית יותר, אחרי שתעביר כוחות מהצפון לאיזור הדרום ואיזור המזרח.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

על פי ההערכות, 100 אלף בני אדם שעדיין נמצאים בעיר סובלים ממחסור חמור מאוד של מים ואספקה תקינה של תרופות.

בתוך כך, בכירים במשרד ההגנה הבריטי אמרו לרשת BBC כי הם מעריכים שנפילת העיר הנצורה מריופול לידי הרוסים היא כנראה עניין של זמן (העיר מריופול מסומנת במפה בכוכב אדום).

באיזור דרום-מערב, רוסיה ממשיכה לנסות ולהתקדם לכיוון עיר הנמל אודסה, אך נכון לרגע זה צבא אוקראינה מצליח להדוף את המתקפות.

במכון לחקרי מלחמות בבריטניה אומרים כי בעיר חרסון הכבושה ממשיכים האוקראינים להתנגד לשלטון הרוסי החדש ומנסים להילחם בו בכל הכח.

איזור המזרח

שר ההגנה הרוסי שוויגו אמר כי "המצבע המיוחד הסתיים, כעת נתמקד באיזור המזרח ושחרור האיזורים של דונייצק ולוהנסק". כלומר, רוסיה מעוניינת למקד כעת את עיקר הכיבושים באיזור זה, וייתכן כי בימים הקרובים נראה התקדמות משמעותית באיזור.

רוסיה מתמקדת באיזור בניסיונות כיתור של כוחות אוקראינים, בעיקר באיזור העיר חרקיב בצפון-מזרח, ובמרויפול בדרום-מזרח

למרות הלחימה הקשה באיזור העיר סומי, ברוסיה עדיין לא הצליחו להביא למצור מלא על העיר כמו במריופול, מכיוון שצבא אוקראינה עדיין מצליח לשמור על פתח מדרום סומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר